Tools4ever maakt werknemer zelf verantwoordelijk voor Outlook gegevens

Tools4ever maakt werknemer zelf verantwoordelijk voor Outlook gegevens

Tools4ever, de marktleider in oplossingen voor Identity & Access Management (IdM/IAM), biedt eindgebruikers binnen organisaties sinds kort de mogelijkheid om via een dashboard zelf hun Outlook gegevens te beheren. Om persoonlijke gegevens die Outlook publiceert te kunnen updaten, was het tot nu toe noodzakelijk om wijzigingen door te geven aan de ICT-afdeling. Om de ICT-afdeling efficiënter te laten werken en omdat gebruikers graag zelf invloed uit willen oefenen op de gegevens waaronder zij te vinden zijn in bijvoorbeeld Outlook of een intranet faciliteert Tools4ever een self-service dashboard waarmee eindgebruikers zelf hun persoonlijke gegevens kunnen wijzigen. De ICT-afdeling wordt daardoor ontlast en de gegevens in Outlook kunnen hierdoor eenvoudig worden opgeschoond.

Tools4ever’s software User Management Resource Administrator (UMRA) haalt informatie op uit het HR-systeem en vult vervolgens automatisch het dashboard met de basisgegevens van een medewerker. Het dashboard maakt een onderscheid tussen gegevens die niet zelf gewijzigd kunnen worden (bijvoorbeeld HRM-gegevens) maar door personeelszaken moeten worden aangepast en ‘secundaire’ of facilitaire gegevens (zoals kamernummer, huispost, locatie, bouwdeel, pager, telefoon en fax) die wel direct door de medewerker gewijzigd kunnen worden. Bij gegevens met een hoge foutmarge (bijvoorbeeld kamernummer en locatie) kunnen medewerkers een keuze maken uit een lijst in plaats van het vrij invullen van tekst.

Na een wijziging schiet UMRA de bijgewerkte gegevens direct door naar de systemen waar de wijziging doorgevoerd moet worden, hoofdzakelijk is dit de Active Directory. Het dashboard voert controles uit op de invoer. Een telefoonnummer moet bijvoorbeeld voldoen aan een specifiek formaat. Tools4ever biedt deze oplossing als standaard software, waarbij het mogelijk is om custom intelligentie toe te voegen.

Jacques Vries, algemeen directeur van Tools4ever BV, zegt: “Ons streven is om de hoge werkdruk voor IT-beheer te verlagen door de organisatie efficiënter te laten werken. Onze Identity & Access Management oplossing UMRA biedt een self service portaal waarmee managers en medewerkers zelfstandig faciliteiten (bijvoorbeeld een groepslidmaatschap of rechten tot een applicatie) kunnen aanvragen, controleren, goedkeuren en laten doorvoeren in het netwerk. Naast het toepassen van self service op user account beheer, zagen wij bij organisaties de behoefte om meerdere processen op deze wijze te laten verlopen. Zo ook het wijzigen van Outlook gegevens.”

< terug naar overzicht