}

End of Life Citrix SSO Password Manager: wat nu?

Dit jaar gaat Citrix Single Sign-On End of Life. Dit betekent dat Citrix stopt met het bieden van ondersteuning op deze software. Maakt uw organisatie gebruik van deze Password Manager en zoekt u vervanging? Kijk dan naar E-SSOM, Enterprise Single Sign-On Manager.

Citrix Ready certificering

E-SSOM biedt dezelfde functionaliteiten die u gewend bent van de Password Manager van Citrix. Snel en eenvoudig inloggen door eenmaal de gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Daarna handelt E-SSOM alle inlogschermen automatisch af. Eindgebruikers hoeven hierdoor maar één wachtwoord te onthouden. Dit zorgt onder andere voor een reductie van het aantal wachtwoord reset calls naar de helpdesk en een veilig en compliant netwerk.

Daarnaast is E-SSOM volledig compatible met Citrix producten, waaronder XenApp en XenDesktop. Doordat Tools4ever een gecertificeerd partner van Citrix is, is het eenvoudig om voor klanten de meest geschikte oplossing te vinden. Denk hier bijvoorbeeld aan het "meenemen" van de virtual desktop naar een andere werkplek. De gebruiker kan met deze functie binnen 8 seconden een re-connect krijgen op de al eerder gestarte desktop met de reeds openstaande applicaties.

Cloud Single Sign-On

Vaak buiten het bedrijfsnetwerk actief? Wellicht past Cloud SSO dan beter bij uw organisatie. Met HelloID, de cloud gebaseerde SSO-oplossing van Tools4ever kunnen cloudapplicaties buiten het bedrijfsnetwerk snel en zonder keer op keer in te loggen geopend worden op tablet, smartphone en/of laptop.

Meer weten over onze Single Sign-On en Password Management oplossingen? Neem contact op.

Wie is het? Telefonisch identificeren van inbound bellers

Voor het overgrote deel van de inbound telefonische contacten met de IT helpdesk is identificatie van de klant vereist. Dat geldt zeker voor de IT-helpdesk van organisaties. Want men wil daar zeker weten dat de beller degene is die hij/zij claimt te zijn, alvorens bijvoorbeeld rechten tot applicaties worden verleend. Maar hoe bepaalt de helpdeskmedewerker de identiteit van de eindgebruiker?

Lees meer

Categorie

Single Sign On

helpdesk, inbound, klantidentificatie, support desk, telefonie, verificatie

Introduceer sterke wachtwoorden in 3 eenvoudige stappen

Steeds meer organisaties willen complexe wachtwoorden invoeren. Maar de introductie van sterke wachtwoorden die regelmatig dienen te veranderen is niet gemakkelijk en kan tot veel weerstand leiden van de eindgebruikers. Of het resulteert in onnodige telefoontjes naar de helpdesk. Hier zijn drie eenvoudige oplossingen waarmee u eenvoudig complexe wachtwoorden in uw organisatie kunt introduceren.

Lees meer

Categorie

Single Sign On

complexe wachtwoorden, e-ssom, single sign on, password reset, sterke wachtwoorden, wachtwoordsynchronisatie

Single Sign On en wachtwoordsynchronisatie: een krachtige combinatie

Oplossingen voor wachtwoordsynchronisatie zijn van groot nut voor het vergroten van de efficiëntie en het reduceren van kosten. Oplossingen zoals Password Sychronisation Manager (PSM) van Tools4ever zorgen ervoor dat eindgebruikers - na het wijzigen van hun wachtwoord - direct aan kunnen melden op alle benodigde systemen en toepassingen op basis van hetzelfde wachtwoord. PSM zorgt er immers voor dat wachtwoorden in meerdere systemen synchroon zijn. Hierdoor wordt de productiviteit van eindgebruikers vergroot en blijft het aantal wachtwoordgerelateerde telefoontjes naar de helpdesk tot een minimum beperkt. Maar is het eigenlijk mogelijk om de efficiëntie en productiviteit van het personeel nog verder te verbeteren?

Lees meer

Categorie

Single Sign On

e-ssom, single sign on, password, sso, synchronisatie, wachtwoord

What's in a password?

Zou je me geloven als ik zou beweren dat tegenwoordig minder dan 1% van alle wachtwoorden die in gebruik zijn werkelijk willekeurige wachtwoorden zijn? Dit is helaas waar. Een recent onderzoek laat zien dat minder dan 1% van wachtwoorden die op dit moment in gebruik zijn willekeurig of aselect zijn. In feite laat dit onderzoek zien hoe mensen hun wachtwoorden samenstellen.

Lees meer

access card, authentication, password, security, sso, two-factor, wachtwoord

IAM: Goliath versus David

Eind 2010 gaf Gartner het rapport ‘Magic Quadrant for User Provisioning’ uit. Hierin geeft Gartner haar visie op Identity & Access Management (IAM) voor de komende jaren en de bijbehorende trends. Het Magic Quadrant maakt een splitsing tussen marktleiders, uitdagers, visionairs en kleine spelers. In het betreffende kwadrant staan de markleiders geclusterd op eenzame hoogte. In deze groep bevinden zich onder andere Oracle, IBM, Novell en CA.

Lees meer

Categorie

Single Sign On

gartner, iam, ibm, magic quadrant, novell, oracle, rbac