Active Directory Self-Service toegevoegd aan wachtwoord reset oplossing SSRPM

Active Directory Self-Service toegevoegd aan wachtwoord reset oplossing SSRPM

Eindgebruiker kan zelf attributen in Active Directory aanpassen

Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (IGA), heeft opnieuw functionaliteiten toegevoegd aan Self Service Reset Password Management (SSRPM). De belangrijkste functie is Active Directory Self-Service, waarmee eindgebruikers zelf attributen in de Active Directory kunnen aanpassen. Daarnaast kunnen eindgebruikers nu een taal selecteren, is fuzzy answer comparison toegevoegd, waarbij ingesteld kan worden hoeveel tekens van het antwoord moeten overeenkomen en ondersteunt SSRPM nu ook sms via HTTP request.

Met de nieuwe functionaliteit “Active Directory Self-Service” kan een eindgebruiker bepaalde attributen in de Active Directory aanpassen. De attributen die de eindgebruiker mag aanpassen of kan inzien worden bepaald door de beheerder. De eindgebruiker logt in op het SSRPM-portaal en ziet daarna welke velden gewijzigd mogen worden. Het is ook mogelijk dat een eindgebruiker hier zelf een foto uploadt. Voorheen was het aanpassen van Active Directory attributen alleen mogelijk door de helpdesk of wanneer de organisatie gebruik maakt van een custom oplossing. Nu is het een onderdeel van SSRPM geworden en kan een eindgebruiker zelf haar AD Attributen beheren.

“Met Self Service Reset Password Management streven we ernaar dat eindgebruikers steeds meer zelf kunnen doen zonder tussenkomst van de helpdesk. Active Directory Self-Service is weer een mooie toevoeging hierop en zorgt ervoor dat gegevens in de Active Directory perfect up-to-date zijn,” aldus Jacques Vriens, algemeen directeur van Tools4ever.

Bekijk alle functionaliteiten van SSRPM.

< terug naar overzicht