Sint Maartenskliniek kiest als 25ste Nederlandse ziekenhuis voor Identity and Access Management oplossing van Tools4ever

Sint Maartenskliniek kiest als 25ste Nederlandse ziekenhuis voor Identity and Access Management oplossing van Tools4ever

Eisen rondom NEN 7510 vragen om Identity and Access Management oplossing

Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity en Access Management, maakt bekend dat de Sint Maartenskliniek te Nijmegen als 25e Nederlandse ziekenhuis heeft gekozen voor de Identity and Access Management oplossing van Tools4ever bestaande uit UMRA – Identity and Access Management software , Enterprise Single Sign On Manager (E-SSOM) en Self Service Reset Password Management (SSRPM). Het gespecialiseerde ziekenhuis pakt hiermee een aantal punten aan, zoals accountbeheer, het rapporteren voor de NEN 7510 en het trage inlogproces op werkstations. Tevens wordt SSRPM ingezet om het aantal reset-password calls naar de helpdesk terug te dringen.

Koppeling Beaufort en Active Directory

De Sint Maartenskliniek heeft gekozen voor de volledige inzet van UMRA om de user account beheer processen beter de borgen. Middels een gefaseerde implementatie zullen helpdesk delegatie, koppeling Beaufort met AD, workflow management, autorisatiemanagement en downstream provisioning bij de Sint Maartenskliniek worden ingericht. Om het mogelijk te maken sneller toegang te krijgen tot applicaties op een werkstation wordt E-SSOM ingezet. Hiermee hoeft een gebruiker alleen maar het werkstation te unlocken, waarna de applicaties waarvoor de gebruiker geautoriseerd is automatisch worden opgestart en er automatisch ingelogd wordt. SSRPM maakt het voor gebruikers mogelijk om 24 uur per dag, 7 dagen per week zelf hun wachtwoord te resetten.

In 2010 stelde het ziekenhuis een uitgebreid pakket van wensen en eisen op dat in 2011 als vraag werd weggezet bij verschillende leveranciers. De belangrijkste eisen die aan de leverancier en oplossing werden gesteld waren de mogelijkheid om te integreren met de aanwezige applicaties, zoals het HR-systeem Beaufort, databases, TOPdesk, Exchange en het ziekenhuisinformatiesysteem. Daarnaast waren de ervaring bij andere ziekenhuizen, prijs en projectaanpak van groot belang in de afweging. Dankzij Tools4ever’s gefaseerde implementatie, ruime ervaring in de zorg, concurrerende prijs en de mogelijkheid om een koppeling te realiseren met de aanwezige systemen voldeden zij het best aan de specifieke eisen.

Ron Kobes, Hoofd Automatisering bij de Sint Maartenskliniek: “Identity and Access Management klinkt eenvoudig, maar bij de invoering ervan zijn ervaring en een duidelijk projectaanpak noodzakelijk voor een succesvolle implementatie. De successen die Tools4ever heeft geboekt bij andere ziekenhuizen en de duidelijke, gefaseerde projectaanpak in combinatie met de prijs gaven uiteindelijk de doorslag. Vanaf de start is duidelijk wat je krijgt, hoe lang de implementatie duurt en wanneer een onderdeel opgeleverd is.”

< terug naar overzicht