}

Persbericht

Procesverbetering RTL Nederland door inzet Tools4ever

Procesverbetering RTL Nederland door inzet van Tools4ever

In-, door- en uitstroomproces digitale identiteiten volledig geautomatiseerd

Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (IGA), levert aan RTL Nederland alle modules van haar IGA-oplossing UMRA. RTL Nederland wil hiermee haar in en uit dienst proces verbeteren. Bij het in dienst treden van werknemers zijn er drie afdelingen betrokken (te weten HR, IT en Facility Management) die tot op heden handmatig de fysieke toegang en toegang tot systemen en netwerk regelden. Ook het uit dienst proces verliep handmatig. Met de inzet van UMRA verloopt het beheren van de user accounts van werknemers volledig automatisch en kunnen de managers van de afdeling via één aanvraag een nieuwe werknemer aanmelden bij alle loketten binnen RTL Nederland.

UMRA beheert de levenscycli van de digitale identiteiten door een intelligente koppeling tussen het HR-systeem en de primaire systemen, waaronder Active Directory, e-mailsystemen en diverse andere applicaties. Bij RTL Nederland betekent dit dat nieuwe medewerkers die in het HR-systeem Youforce worden opgevoerd automatisch een netwerk account krijgen, voorzien van de juiste autorisaties. Door de koppelingen met Office 365 en TOPdesk worden voor nieuwe medewerkers respectievelijk automatisch een account aangemaakt in het e-mailsysteem en direct een melding ingeschoten in TOPdesk voor het aanvragen van een toegangspas.

Hugo van Leeuwen, Business Analyst bij RTL Nederland: "Het HR-systeem wordt zeer goed onderhouden door de afdeling HR. Iemand die uit dienst gaat, krijgt immers geen salaris meer. Daarom is het HR-systeem een goede basis voor het beheren van het in en uit dienst proces. Door dit proces te automatiseren, hebben wij volledige controle over dit proces en kunnen we de veiligheid en de service naar de afdelingen verbeteren."