Tools4ever levert IdM-oplossingen aan National Geographic

Tools4ever levert IdM-oplossingen aan National Geographic

Tools4ever levert de Identity en Access Management oplossing UMRA, SSRPM en PSM aan National Geographic. De uitgever van educatie en wetenschappelijke informatie implementeert UMRA om het user account beheer te automatiseren. Met de oplossing voor wachtwoordbeheer, SSRPM, kunnen alle internationale medewerkers te allen tijde hun eigen Windows wachtwoord resetten zonder tussenkomst van de helpdesk. Met PSM wordt het nieuw ingestelde wachtwoord in alle applicaties (waaronder Google Apps) gesynchroniseerd, zodat medewerkers slechts één set aan credentials hoeven te onthouden.

UMRA synchroniseert het HR-systeem van de organisatie, PeopleSoft, met de Active Directory. Wanneer een nieuwe medewerker wordt toegevoegd aan PeopleSoft wordt het user account direct geprovisioned. UMRA maakt voor de medewerker automatisch een AD account, Google Apps account, netwerk share en profiel aan. Met SSRPM en PSM hebben medewerkers één set credentials die zij moeten onthouden en, indien nodig, kunnen zij hun eigen wachtwoord resetten door een aantal simpele veiligheidsvragen te beantwoorden. Zij hoeven geen contact op te nemen met de helpdesk.

Voordat deze oplossingen werden geïmplementeerd, verwerkte National Geographic handmatig alle mutaties in user accounts. Dit was zeer inefficiënt en tijdrovend. Het kon een dag duren voordat een mutatie was doorgevoerd en bij het proces waren diverse medewerkers betrokken. Een ander probleem deed zich voor wanneer medewerkers bij internationale kantoren hun wachtwoord waren vergeten. Omdat zij zich buiten kantooruren van de helpdesk op het hoofdkantoor bevonden, konden zij niet direct hun wachtwoord laten resetten.

Dan Backer, Director Campus Technology bij National Geographic zegt: “We hebben met Tools4ever niet echt een product aangeschaft, maar meer een proces. Tools4ever staat altijd open voor suggesties en wil niet een bepaalde methodologie aan ons opdringen. Dankzij Tools4evers oplossingen hebben wij de calls naar de helpdesk voor wachtwoord reset drastisch terug kunnen dringen alsmede de tijd die wij besteden aan user account beheer.”

Lees hier het volledige referentieverhaal

< terug naar overzicht