Koppeling met Cisco Call Manager
De complexiteit van telefooncentrales neemt de laatste jaren steeds verder toe. Dit geldt ook voor het functioneel beheer van de telefooncentrale, zoals Cisco UCM. Het takenpakket van de functioneel beheerder is de laatste jaren dan ook zwaarder en intensiever geworden. Tools4ever onderkent deze trend en heeft een volledige koppeling ontwikkeld met Cisco UCM.
Middels deze koppeling is de volledige set van user account beheer in Cisco UCM te automatiseren via een koppeling met bijvoorbeeld Active Directory of het HR-systeem. Naast de hiervoor genoemde koppeling met een bronsysteem is het ook mogelijk om werkzaamheden te delegeren naar de (eerste lijn) helpdesk. Deze interface is voornamelijk interessant voor het netjes verwerken van wijzigingen in Cisco UCM waarvan informatie niet automatisch voorhanden is in een bronsysteem (Active Directory of HR-systeem).
De koppeling met Cisco UCM ondersteunt onder meer:
- Volledig beheer van de persoonskaarten;
- Aanmaken, aanpassen en verwijderen van telefoonnummer en -toestel aan een medewerker;
- Toekennen en intrekken van bepaalde privileges, zoals intern/extern bellen, binnenland/buitenland bellen, 0900 nummers;
- Aanmaken, aanpassen en verwijderen van huntgroepen;
- Beheer van huntgroep-lidmaatschapen van medewerkers;
- Aanpassen van functies per toestel.