Tools4ever ontwikkelt koppeling met dienstroosterplanning applicatie InPlanning

Tools4ever ontwikkelt koppeling met dienstroosterplanning applicatie InPlanning

Autorisaties op basis van roosterplanning en locatie van medewerker

Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity en Access Management (IdM/IAM), heeft een applicatiekoppeling ontwikkeld met InPlanning, geïntegreerde oplossing voor zelfroosteren, dienstroosterplanning en flexpool. Door de koppeling tussen UMRA en InPlanning van leverancier Intus is het mogelijk om geautomatiseerd autorisaties in (zorg)applicaties aan medewerkers te verlenen aan de hand van de dienst en de locatie waarvoor de medewerker is ingepland. Op die manier wordt daags voorafgaand aan de dienst extra benodigde rechten toegekend en na afloop van de dienst worden de extra autorisaties weer ontnomen. Het grote voordeel van deze koppeling is dat medewerkers nooit teveel of te weinig autorisaties hebben.

De koppeling houdt in dat UMRA per ingeplande medewerker uit InPlanning het rooster uitleest (aan de hand van kostenplaats en medewerkersnummer) en deze gegevens vergelijkt met de gegevens in de Active Directory. Vervolgens worden extra benodigde autorisaties geactiveerd, een aantal dagen voor aanvang van de geplande dienst in InPlanning. Een aantal dagen na het einde van de dienst worden de autorisaties in InPlanning weer ontnomen. Het aantal in te stellen dagen is volledig configureerbaar. UMRA kan tevens een notificatie-mail van de verwerking sturen naar de medewerker en/of verantwoordelijk manager.

Dankzij deze koppeling beschikken medewerkers altijd over de autorisaties die zij nodig hebben om hun werk uit te oefenen. Bij zorginstellingen kan dit er bijvoorbeeld voor zorgen dat medewerkers alleen die patiëntgegevens in het ECD kunnen benaderen voor de patiënten waarvoor zij op dat moment de zorg dragen. En dat is een belangrijk gegeven om te kunnen voldoen aan de eisen van de NEN7510.

Naast een koppeling met InPlanning beschikt Tools4ever met UMRA over ruim 150 out-of-the-box koppelingen met diverse applicaties en systemen die gebruikersinformatie bevatten, zoals ECD’s, Active Directory, Exchange, ERP-systemen, facility management systemen, toegangssystemen en tal van andere systemen.

< terug naar overzicht