Tools4ever introduceert nieuwe Helpdesk Caller ID Verification oplossing

Tools4ever, de marktleider in oplossingen voor Identity and Access Management (IdM), introduceert een nieuwe oplossing voor klantidentificatie op de helpdesk. Het is voor de meeste organisaties wenselijk om zeker te weten dat degene die naar de helpdesk belt ook daadwerkelijk is wie hij/zij zegt te zijn. Zeker als het gaat om kritische zaken zoals het geven van toegang tot shares, e-mailboxen of toekennen van rechten op applicaties. Echter, in de praktijk is dit vaak omslachtig en wordt omwille van de snelheid identificatie van de beller achterwege gelaten. Met Tools4ever’s Helpdesk Caller ID Verification is het mogelijk om eenvoudig telefonisch de identiteit van de beller van te stellen. De software vraagt helpdeskmedewerkers random tekens in te vullen van antwoorden op de geheime vragen die eerder door de beller zijn beantwoord. Helpdesk Caller ID Verification kan als add-on worden gebruikt op Tools4ever’s oplossing Self Service Reset Password Management (SSRPM) of als stand-alone tool worden ingezet.

Helpdesk Caller ID Verification werkt als volgt: Iedere eindgebruiker of klant heeft in een eerder stadium een aantal persoonlijke vragen beantwoord. Bijvoorbeeld ‘In welke stad zat uw eerste werkgever?’ of ‘Wat is de middelste naam van uw oudste kind?’. Wanneer de eindgebruiker de helpdesk/contactcenter belt met een verzoek dan worden de persoonlijke vragen zichtbaar op de display van de helpdeskmedewerker. Onder de vraag, staat alleen het aantal tekens van het antwoord, aangegeven in puntjes. De helpdeskmedewerker ziet dus niet het daadwerkelijke antwoord op de vraag.

Jacques Vriens, oprichter en eigenaar van Tools4ever B.V. zegt: “Onze Identity and Access Management oplossingen worden ingezet bij organisaties om onder andere het user account beheer proces te stroomlijnen en voor authenticatie management. Bij veel van deze organisaties is de helpdesk verantwoordelijk voor bijvoorbeeld eenvoudige user beheer taken, zoals het aanmaken van nieuwe user accounts of het resetten van wachtwoorden. Om veiligheidsredenen is het nodig om identiteit van de interne klant vast te stellen, maar in de praktijk gebeurt dit vaak niet. Gezien onze ervaring op het gebied van authenticatie management, was het voor ons een logische stap om deze oplossing te ontwikkelen.”

UMRA wordt door veel organisaties ingezet voor het dagelijks beheer van user accounts in de Active Directory. Als onderdeel van de instroom, doorstroom en uitstroomprocessen van medewerkers dient UMRA als grafische schil om het netwerk waarmee bijvoorbeeld een servicedesk via elektronische formulieren deze user account beheer taken veilig en gedelegeerd kunnen uitvoeren. Naast het basisbeheer van user accounts in de Active Directory is UMRA ook in staat om via (standaard) koppelingen beheer uit te voeren op users binnen andere systemen, zoals facilitaire systemen.

Helpdesk Caller ID Verification kan als stand-alone oplossing worden ingezet. Klanten van Tools4ever die reeds gebruik maken van Self Service Reset Password Management (SSRPM), de oplossing van Tools4ever waarmee eindgebruikers eenvoudig zelf hun wachtwoord kunnen aanpassen, kunnen Helpdesk Caller ID Verification als uitbreiding gebruiken.