
HelloID Service Automation is een volledig cloud-gebaseerde module die onderdeel uitmaakt van HelloID. De module geeft medewerkers de mogelijkheid zaken op werk net als in hun privéleven zelfstandig en online te regelen. Zo ontlast je de IT-servicedesk, die minder tickets krijgt en werknemers minder vaak te hulp hoeft te schieten.
Streef je naar het verhogen van de zelfredzaamheid van personeel op het gebied van aanvragen, toekennen en ontnemen IT-resources?
Werk je aan het verkleinen van de kloof tussen medewerkers en de IT-afdeling?
Wil je de hoeveelheid tickets voor de servicedesk terugdringen?
Deze uitdagingen pak je aan met HelloID Service Automation!
Ontlast je IT-servicedesk met Selfservice van HelloID
Het aantrekken en behouden van getalenteerde medewerkers is voor ieder bedrijf een uitdaging. De kans is daardoor groot dat ook jouw IT-servicedesk met een tekort aan personeel kampt. Tegelijkertijd staan de afdelingen in veel gevallen onder druk door een grote hoeveelheid tickets die zij moeten wegwerken.
HelloID Service Automation biedt uitkomst. Indien werknemers in hun privéleven zaken regelen, doen zij dit over het algemeen direct online. Op werk is dit vaak niet het geval en zijn zij voor veel zaken afhankelijk van de IT-servicedesk. HelloID Service Automation brengt hierin verandering en geeft medewerkers de mogelijkheid zelf online hun IT-resources aan te vragen. Deze resources worden na goedkeuring van een verantwoordelijke direct toegekend. Dit betekent dat werknemers niet langer afhankelijk zijn van de IT-afdeling, en je de IT-servicedesk ontlast.
Mogelijkheden met Service Automation
Integratie met Active Directory en ruim 150 IT-systemen en -applicaties
HelloID Service Automation biedt uitgebreide integratiemogelijkheden en automatiseert hierdoor grote delen van je IT-landschap. Zo integreert de module met Active Directory en meer dan 150 IT-systemen en -applicaties. Dankzij deze integratie kan HelloID Service Automation aanvragen na goedkeuring direct en volledig automatisch uitvoeren binnen de IT-infrastructuur. Daarnaast trekt de module IT-resources automatisch weer in indien de gebruikersperiode verloopt. Zo voorkom je onnodige licentiekosten en til je je beveiliging naar een hoger niveau. Ook is HelloID Service Automation naadloos geïntegreerd in de portalen van toonaangevende sociaal intranet- en IT-managementoplossingen. Denk daarbij aan systemen van onder meer TOPdesk, AFAS, Embrace, triptic (Iris Intranet) en a&m impact.

Biedt meer ruimte voor innovatie
Veel tickets die servicedesks ontvangen zijn repetitief en relatief simpel van aard. Desondanks is de IT-servicedesk veel tijd kwijt aan het afhandelen van deze tickets. HelloID Service Automation automatiseert deze afhandeling in belangrijke mate, waardoor je de servicedesk ontlast. Zo houdt de afdeling meer tijd over voor het ondersteunen van innovaties die toegevoegde waarde bieden voor de business.

Ondersteunt aantoonbare compliance met wet- en regelgeving
Ieder bedrijf moet aan relevante wet- en regelgeving voldoen. Denk hierbij aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Wet beveiliging netwerk- en informatiesystemen (Wbni). Een belangrijke eis voor compliance met wet- en regelgeving is het kunnen aantonen dat je de toegang tot en het gebruik van IT-middelen adequaat monitort en registreert. Met HelloID Service Automation houd je de controle en maak je compliance aantoonbaar. Zo is altijd inzichtelijk door wie welke aanvraag is ingediend, hoe deze aanvraag is beoordeeld en op welke wijze de vraag is afgehandeld door HelloID Service Automation.

HelloID modules en prijzen
Bereken de prijs op basis van het
aantal gebruikers per maand.
per maand