
HelloID Access Management is een cloudbased module die een belangrijke rol speelt in de Identity & Access Management (IAM)-oplossing HelloID. Dankzij de module krijgen werknemers eenvoudige, snelle en gebruiksvriendelijke toegang tot alle applicaties waarvan zij zakelijk gebruik maken. Zo til je de productiviteit naar een hoger niveau, zorg je voor een optimale beveiliging en verbeter je de gebruikerstevredenheid.
Kost het inloggen op IT-services jouw medewerkers veel tijd?
Kunnen werknemers regelmatig niet aan de slag doordat zij hun wachtwoord zijn vergeten?
Staat jouw helpdesk onder druk door het grote aantal tickets met betrekking tot vergeten wachtwoorden?
Deze uitdagingen behoren nu tot het verleden!
Eén inlog, volledige toegang: Veilig en efficiënt werken met HelloID
Je medewerkers werken in diverse applicaties. Met het oog op beveiliging vraagt iedere applicatie om unieke inloggegevens, waardoor gebruikers al snel tientallen inloggegevens moeten onthouden. Dit brengt uitdagingen met zich mee. Zo kunnen werknemers wachtwoorden vergeten, met verloren productiviteit tot gevolg. Ook kunnen zij kiezen voor het gebruik van minder sterke wachtwoorden, zodat zij deze eenvoudiger kunnen onthouden. Dit is van directe invloed op de digitale veiligheid van je organisatie.
Een hoge productiviteit vereist dan ook optimale toegang tot applicaties die werknemers nodig hebben. Met HelloID Access Management regel je dit tot in de puntjes. Medewerkers hoeven dankzij HelloID slechts eenmaal in te loggen op een gebruiksvriendelijk dashboard, dat hen vanaf iedere locatie en elk apparaat toegang geeft tot alle cloudapplicaties waarmee zij werken.
Mogelijkheden met Access Management
Ondersteuning voor breed scala aan applicaties
Je werknemers maken voor het uitvoeren van hun dagelijkse werkzaamheden gebruik van een breed landschap aan IT-applicaties. HelloID Access Management biedt ondersteuning voor al je IT-systemen en -applicaties in de cloud. Zo optimaliseer je de toegang tot je volledige IT-landschap.

Een gebruiksvriendelijke digitale werkplek
HelloID Access Management is naadloos geïntegreerd in de portalen van toonaangevende sociaal intranet- en IT-managementoplossingen zoals TOPdesk, AFAS, SharePoint, Embrace, triptic (Iris Intranet) en a&m impact. Gebruikers loggen in op het sociaal intranet, en krijgen zo toegang tot hun eigen persoonlijke portal. Deze portal biedt hen alle informatie en communicatietools die zij nodig hebben. Via de handige HelloID widget krijgen zij daarnaast direct vanuit het sociaal intranet toegang tot bedrijfsapplicaties. Zo creëer je een gebruiksvriendelijke digitale werkplek voor je professionals.

Extra veiligheid dankzij MFA
Iedere applicatie vraagt om een ander beveiligingsniveau. Voor je meest gevoelige applicaties wil je wellicht meerfactor-authentificatie (MFA) hanteren. Werknemers loggen hierdoor niet alleen in met een gebruikersnaam en wachtwoord, maar moeten ook een of meerdere aanvullende verificatie(s) uitvoeren. HelloID Access Management biedt hiervoor uitgebreide ondersteuning, met verschillende gratis methoden als FIDO, Push-to-Verify, sms en e-mail. Daarnaast integreert de module naadloos met Microsoft Authenticator en Google Authenticator, en kan je reeds in gebruik zijnde MFA-methoden en tokens blijven ondersteunen.

Een uniforme authentificatiemethode
Met het oog op onder meer ISO- en NEN-richtlijnen kiezen steeds meer softwarelevenanciers voor het toepassen van MFA. In de praktijk leidt dit tot een wildgroei van authentificatiemethoden. Met HelloID Access Management behoort dit tot het verleden en breng je MFA terug tot één uniforme methode. Zo vergroot je de gebruiksvriendelijkheid.

HelloID modules en prijzen
Bereken de prijs op basis van het
aantal gebruikers per maand.
per maand