FUNCTIONALITEIT
Self-Service & Workflows
Verminder de druk op de IT-afdeling met self-servicemogelijkheden

Ontdek de kracht van Self-Service & Workflows met HelloID
Klik hier om meer te ontdekken over ons complete HelloID platform en hoe we je kunnen helpen jouw organisatie veiliger en efficiënter te maken.
Een greep uit de mogelijkheden
Zelfstandig IT-resources aanvragen
Medewerkers hebben de vrijheid om zelf IT-resources aan te vragen wanneer ze die nodig hebben. Of het nu gaat om toegang tot een specifieke applicatie, een nieuwe mailbox of extra opslagruimte, alles kan eenvoudig en snel worden aangevraagd via gebruiksvriendelijke formulieren.

Geautomatiseerde workflows
Elke aanvraag kan worden begeleid door een vooraf gedefinieerde workflow. Dit zorgt ervoor dat aanvragen automatisch worden doorgestuurd naar de juiste personen voor goedkeuring, en dat alle stappen consistent en efficiënt worden uitgevoerd. Het systeem kan bijvoorbeeld automatisch controleren of een medewerker voldoet aan bepaalde criteria voordat toegang wordt verleend.

Flexibele delegatie van IT-taken
Met Self-Service kun je de verantwoordelijkheid voor bepaalde IT-taken verschuiven van de IT-afdeling naar andere delen van de organisatie. Dit kan op verschillende manieren:
Resource Owners: Vaak zijn dit functioneel beheerders of licentiemanagers die verantwoordelijk zijn voor specifieke systemen of applicaties. Ze krijgen een diepgaand inzicht in wie toegang heeft tot welke resources en kunnen eenvoudig toegang verlenen of intrekken.
Managers: Door hen taken te delegeren, krijgen ze inzicht in de toegangsrechten van hun team. Dit verhoogt hun bewustzijn over de IT-voetafdruk van hun afdeling en helpt bij het voorkomen van onnodige licentiekosten.

Zelfbediening voor eindgebruikers
De ultieme vorm van Self-Service is het rechtstreeks delegeren van taken naar de eindgebruiker. Hiermee kunnen medewerkers zelf IT-resources aanvragen via een gebruiksvriendelijke catalogus, zonder tussenkomst van de IT-helpdesk of hun manager. Dit verhoogt de efficiëntie en stelt medewerkers in staat om snel de tools en toegang te krijgen die ze nodig hebben. Maar, terwijl je medewerkers deze vrijheid geeft, behoud je als organisatie de controle. Aanvragen kunnen bijvoorbeeld eerst ter goedkeuring aan een manager worden voorgelegd voordat ze automatisch worden verwerkt.

Self-Service & Workflows and HelloID Service Automation
HelloID Service Automation is een cloud-based module die onderdeel is van de Identity & Access Management (IAM)-oplossing HelloID. De module stelt medewerkers in staat veel werkgerelateerde zaken zelf te regelen. Zo kunnen zij zelf online toegang aanvragen tot IT-resources die zij nodig hebben. HelloID legt dit verzoek voor aan een verantwoordelijke, en kent deze nagoedkeuring geautomatiseerd toe. Zo hoeft de IT-helpdesk werknemers minder vaak te hulp te schieten, dring je het aantal tickets terug en ontlast je dan ook de afdeling.
Ontdek wat HelloID voor jouw organisatie kan betekenen
Bekijk hoe onze cloudgebaseerde IAM-oplossing organisaties in staat stelt om middels geautomatiseerd beheer van gebruikers en toegangsrechten de productiviteit, veiligheid en compliance te verbeteren en tegelijkertijd kosten te besparen.