Tools4ever koppelt met Microsoft Office 365 voor geautomatiseerd gebruikersbeheer

Automatisch aanmaken, wijzigen en verwijderen van user accounts in Office 365

Tools4ever, de marktleider in oplossingen voor Identity and Access Management (IdM), heeft een koppeling ontwikkeld met wederom een cloudapplicatie. Dit keer met Microsoft Office 365, de zakelijke internetdienst van Microsoft. Dankzij de koppeling tussen Tools4ever’s UMRA – Identity and Access Management software en Office 365 is het mogelijk om het beheer van deze online versie van Office uit handen te nemen. UMRA kan op basis van informatie uit de Active Directory, personeelsysteem (AFAS, Beaufort, etc.), of aanvraag van een manager (workflow/self service)automatisch in Office 365 user accounts, e-mailboxen, groepen en rollen aanmaken, wijzigen en verwijderen, wachtwoorden resetten, gebruikers herbenoemen en gebruikers licenseren op bepaalde onderdelen van het pakket. Daarnaast is het mogelijk om een wachtwoordwijziging die uitgevoerd wordt op de Active Directory direct door te zetten naar het juiste user account binnen Office 365.

UMRA biedt de mogelijkheid om informatie vanuit Microsoft Office 365 op te halen, aan te bieden en te updaten. Dankzij deze automatische koppeling wordt de beheerslast van systeem- en applicatiebeheerders sterk gereduceerd omdat het niet langer nodig is om deze taken handmatig uit te voeren. Eindgebruikers profiteren van de korte doorlooptijd voor de beschikbaarheid van het user account in Microsoft Office 365.

UMRA beschikt standaard over een grote set van koppelingen om user accounts (authenticatie) en rechten (autorisaties) in systemen en applicaties te beheren. Naast de standaard koppelingen tussen Beaufort, AFAS, SAP HCM, Active Directory, Exchange, etc. bestaat er binnen UMRA de mogelijkheid om generiek te koppelen op basis van CSV, ODBC, tekst bestanden, SOAP, XML bestanden, etc. Tools4ever heeft inmiddels voor uiteenlopende klanten meer dan 150 van dit soort koppelingen ontwikkeld. Naast de koppeling met Office 365 legt de organisatie zich voortdurend toe op het ontwikkelingen van nog meer koppelingen op basis van vragen uit de markt.

Naast het beheer van user accounts van on-site applicaties heeft Tools4ever ruime ervaring met het beheer van applicaties die niet zijn gehost binnen het netwerk (LAN) van de organisatie. Cloud applicaties zijn voor onderwijsinstellingen al langer gemeengoed en dit is een markt die Tools4ever van oudsher breed ondersteunt. Veel voorkomende applicaties in dit segment zijn onder meer Google Apps, Live@Edu, Magister, N@tschool, itslearning en Teletop.

Voor een volledig overzicht van de koppelingen die Tools4ever aanbiedt, bekijk je onze catalogus van koppelingen.