HelloID

Identity & Access Management as a Service

Download de whitepaper

HelloID is een moderne en veilige cloudbased Identity & Access Management (IAM) oplossing. Met één krachtige cloudoplossing hebt u een antwoord op uw Identity Management vraagstukken.

Inspelen op striktere audits

Succes van organisaties hangt meer en meer af van de mate waarin de interne ICT op orde is. Onder andere de verschuiving van on premise naar de cloud vormt daarbij een uitdaging. Uw ICT-afdeling voelt deze druk, die nog wordt verhoogd door steeds veeleisendere wet- en regelgeving op het gebied van audits en beveiliging.

... met minder moeite

Tools4ever biedt met HelloID een 100% cloud gebaseerde Identity Management oplossing, waarmee goed kan worden ingespeeld op zowel de efficiency als de compliancyeisen. Met HelloID krijgen uw medewerkers een moderne, goed beveiligde en cloud based desktop voor al hun IT-toepassingen.

... met een lage investering

Dankzij de snelle implementatietijd zonder maatwerk en de beschikbaarheid in de cloud kunt u een grote stap maken met uw Identity Management. Tegen aanzienlijk lagere investeringen dan gebruikelijk en met minimale beheer-kosten. Vele organisaties gingen u voor en maken dagelijks gebruik van HelloID.

Provisioning

Met HelloID Provisioning wordt een koppeling gerealiseerd tussen het HR-systeem en de user accounts in het netwerk. Hiermee wordt het gehele in-, door- en uitstroomproces geautomatiseerd. Wijzigingen worden snel, foutloos en efficiënt doorgevoerd.

Eenvoudig voldoen aan audits

Met HelloID kunnen rechten aan gebruikers toegekend en ontnomen worden. Zo voorkomt u dat een gebruiker onnodige rechten of licenties blijft houden (rechten accumulatie) of een oud-medewerker nog toegang heeft tot bedrijfsgevoelige informatie. Dit beperkt de kans op privacy lekken en helpt organisaties te voldoen aan de actuele wet- en regelgeving.

Nieuwe medewerker direct productief

Nieuwe collega’s willen we zo snel mogelijk aan de slag helpen. Een eigen gebruiksaccount met de juiste rechten is daarvoor het allerbelangrijkst. HelloID Provisioning automatiseert het volledige onboarding proces. Op de eerste werkdag is het account van de nieuwe medewerker al aangemaakt. De medewerker is direct productief en betrokken bij de organisatie.

Verlichting voor de IT-afdeling

De geautomatiseerde koppeling met het HR-systeem (AFAS, Visma|Raet, ADP, SAP, etc.) maakt uw organisatie veel productiever en efficiënter. Gegevens worden op één plaats in de organisatie beheerd in plaats van door verschillende afdelingen. Wijzigingen worden direct in het netwerk doorgevoerd, zonder tussenkomst van handmatige acties.

Snel en veilig in-, door- en uitstroomproces

Met HelloID beschikken medewerkers tijdig over de juiste informatie, rechten en hebben inzicht in hun situatie. Krijgt iemand na enige tijd een andere rol binnen het bedrijf met andere verantwoordelijkheden? Dan zorgt het HelloID doorstroomproces dat de collega aangepaste rechten en licenties ontvangt. Gaat een medewerker uit dienst? Met één druk wordt deze persoon verwijdert.

Service Automation

HelloID introduceert Service Automation voor uw IT-afdeling. Gebruikers kunnen zelf online toegang vragen tot applicaties of data. Hun manager kan met één klik goedkeuring geven, waarna de wijziging volautomatisch wordt verwerkt in de ICT-infrastructuur.

Eenvoudig beheer

Met HelloID publiceert en beheert u eenvoudig uw eigen ICT-productcatalogus. Gebruikers hebben via een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke portal toegang tot de catalogus.

Volledig overzicht voor managers

Via HelloID houdt de manager overzicht welke medewerkers actief zijn en welke licenties, applicaties, shares, et cetera zij in gebruik hebben.

Weinig werklast voor uw helpdesk

Wijzigingen worden op een uniforme manier standaard afgehandeld en geregistreerd. Dit vermindert de werklast voor de helpdesk enorm en draagt bij aan een professionele en moderne uitstraling van uw ICT-afdeling en bedrijf.

Automatisch up-to-date

Geautomatiseerde configuratieregels zorgen dat de productcatalogus automatisch up-to-date blijft. Een nieuwe share wordt bijvoorbeeld direct zichtbaar in de catalogus.

Access Management

HelloID Access Management biedt medewerkers, partners en eventueel klanten eenvoudig en uniform toegang tot cloudapplicaties. Authenticatie vindt plaats via een login met gebruikersnaam en wachtwoord. Als extra verificatie kan two-factor authenticatie worden ingezet.

Cloudapplicaties met één klik openen

De gebruiker krijgt toegang tot een gebruiksvriendelijk dashboard op de laptop, tablet of smartphone. Door de end user API is het dashboard eenvoudig te integreren in social intranet zoals a&m impact, Iris Intranet, Embrace, Google Sites of Sharepoint Online.

Maar één keer inloggen per sessie

HelloID ondersteunt alle gangbare protocollen voor Single Sign-On (SSO) om gebruikers per cloudapplicatie automatisch te identificeren en te authenticeren.

Two-factor authenticatie

Voor extra veiligheid kan een pincode worden vereist via Google Authentication en/of via een device.

Apps ook via “catch all”

Toepassingen die niet standaard zijn voorbereid op SSO kunnen via een ‘catch all’-mogelijkheid eenvoudig in HelloID worden geïntegreerd.

HelloID modules en prijzen

Bereken de prijs op basis van het aantal gebruikers per maand.

Modules en prijzen

Leer meer over HelloID

Download BrochureHelloID Facts

“De krachtige combinatie van HelloID Service Automation en TOPdesk zorgt voor sterk vereenvoudigde beheerprocessen en meer focus op innovatie”

Bekijk de Tronox case

Rick Davies
IT Lead bij Tronox

Past HelloID bij uw organisatie?

Laat ons contact met u opnemen voor een vrijblijvend adviesgesprek.  

Afspraak maken

Afspraak maken