Nieuwe versie van wachtwoordreset oplossing voldoet aan hoogste security standaarden

Nieuwe versie van wachtwoordreset oplossing voldoet aan hoogste security standaarden

Software geaudit op hoogste security standaarden

Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (IGA), brengt een compleet vernieuwde versie van Self Service Reset Password Management (SSRPM) uit. Deze nieuwste versie bevat een volledige rebuilt van de Grafische User Interface, waardoor gebruikers profiteren van een nieuwe intuïtieve webinterface en desktop client. Daarnaast ondersteunt SSRPM nu ook gedurende het enrollmentproces two-factor authenticatie. De gebruiker moet namelijk een, per e-mail of SMS toegestuurde, pincode invoeren tijdens het enrollmentproces om zichzelf te authenticeren. De nieuwste wachtwoord reset oplossing is door een gerenommeerd consultancybureau geaudit en voldoet aan de hoogste security standaarden.

Andere nieuwe functionaliteiten die zijn ontwikkeld ten behoeve van extra beveiliging zijn de herauthenticatie met logincredentials bij de aanvang van het enrollmentproces, wachtwoordwijziging events worden niet meer gelogd in de database, een nieuwe captcha library en bij het validatieproces van e-mailadressen wordt niet langer meerdere e-mailadressen toegestaan. Omwille van security zijn tevens de originele ASP webpagina’s omgebouwd naar C# pagina’s en is de oplossing compliant met PCI Text. De look & feel van de Grafische Interface (bijvoorbeeld kleurgebruik en logo’s) is overigens configureerbaar en naar wens van de organisatie aan te passen.

Ook andere opties met betrekking tot de beveiligingsvragen en antwoorden zijn configureerbaar. Zo kan worden aangegeven hoeveel vragen de eindgebruiker moet beantwoorden. Wat betreft antwoorden, kan ingesteld worden wat de minimale lengte van de antwoorden moet zijn, hoe complex het antwoord moet zijn en of antwoorden hoofdlettergevoelig zijn. De hoeveelheid en type vragen is per groep gebruikers instelbaar. Zo is het mogelijk dat managers met toegang tot gevoelige informatie meer vragen moeten beantwoorden. Ook is het mogelijk om vragen in combinatie met SMS en pincode toe te voegen.

Jacques Vries, algemeen directeur van Tools4ever BV: “De grafische interface is de sleutel tot effectieve en gebruiksvriendelijke toepassing van software. Daar hebben we in deze versie heel veel aandacht aan besteed. Onze SSRPM software neemt een centrale plek in het netwerk in omdat het communiceert met de Active Directory. Daarom hebben wij onze software laten testen op verschillende beveiligingsrisico’s. Wij kunnen onze klanten garanderen dat onze oplossing gegarandeerd veilig is in hun netwerkomgeving.

Met Self Service Reset Password Management kunnen eindgebruikers op basis van het beantwoorden van een aantal standaard vragen, zoals ‘In welke plaats heeft u uw partner ontmoet?’ of ‘In welke plaats is uw oudste kind geboren?’, zelf hun Active Directory wachtwoord resetten. De ‘Wachtwoord vergeten’ knop is geïntegreerd in het Windows login scherm en met 1 muisklik openen eindgebruikers SSRPM waarmee zij zelf hun wachtwoord kunnen resetten. De helpdesk wordt daardoor ontlast en eindgebruikers zijn efficiënter.

Alle denkbare opties met betrekking tot de beveiligingsvragen en antwoorden zijn instelbaar. Zo kunt u bijvoorbeeld aangeven hoeveel vragen de eindgebruiker moet beantwoorden. Wat betreft antwoorden, kunt u onder andere instellen wat de minimale lengte van de antwoorden moet zijn, hoe complex het antwoord moet zijn en of antwoorden hoofdlettergevoelig zijn.
De hoeveelheid en type vragen is per groep gebruikers instelbaar. Zo is het mogelijk dat managers met toegang tot gevoelige informatie meer vragen moeten beantwoorden. Ook is het mogelijk om vragen in combinatie met SMS en pincode toe te voegen.

Meer informatie over SSRPM en alle functionaliteiten.

< terug naar overzicht