Zelf veilig je wachtwoord resetten
Self-Service Reset Password Management (SSRPM) biedt eindgebruikers de mogelijkheid om hun wachtwoord zelf veilig te resetten aan de hand van een code of beantwoording van persoonlijke beveiligingsvragen.

De module Basic SSRPM voorziet in de basisfunctionaliteit die eindgebruikers nodig hebben om zelfstandig hun wachtwoorden te resetten (password reset) en/of het account te ontgrendelen, zonder de tussenkomst van de helpdesk.

Deze module biedt two-factor authenticatie. Als de gebruiker met SSRPM zijn wachtwoord wil resetten, stuurt SSRPM een pincode per SMS-bericht naar de mobiele telefoon van de gebruiker en/of per e-mail naar een alternatief e-mailadres.

Deze module is ontwikkeld voor helpdesk medewerkers om de identiteit van een beller te kunnen bepalen. Om de beller te kunnen identificeren wordt er door de helpdesk medewerker een beveiligingsvraag gesteld.

Met Active Directory Self-Service kunnen eindgebruikers zelf bepaalde attributen in de Active Directory aanpassen. De attributen die de eindgebruiker mag aanpassen of kan inzien worden bepaald door de beheerder.

Leer meer over SSRPM
Zijn er veel wachtwoord irritaties binnen jouw organisatie? Lees meer over hoe SSRPM de oplossing kan zijn.
