TOPdesk

TOPdesk

TOPdesk is een toonaangevende oplossing voor IT Service Management (ITSM) die helpt bij het stroomlijnen van ITIL-processen, het beheren van incidenten en het verbeteren van de algehele efficiëntie van een organisatie.

Het effectief en efficiënt beheren van IT-diensten en -processen is cruciaal om ervoor te zorgen dat de IT-afdeling goed functioneert en voldoet aan de behoeften van eindgebruikers binnen een organisatie. Met de HelloID TOPdesk connector profiteren organisaties van efficiënter en effectiever beheer van hun IT-omgeving, waardoor tijd en kosten worden bespaard en de algehele dienstverlening wordt verbeterd.

Hoe HelloID integreert met TOPdesk

HelloID werkt met TOPdesk samen voor het automatiseren van handmatige procedures in het user lifecycle management-proces. TOPdesk kan met HelloID worden geïntegreerd als target connector. Door elke wijziging in gekoppelde bronsystemen te verwerken, zorgt HelloID ervoor dat de identiteitsgegevens, middelen en toegang van gebruikers up-to-date blijven. HelloID ondersteunt diverse processen met betrekking tot het user lifecycle management-proces zoals:

Aanmaken en bijwerken persoonskaarten

Wanneer een nieuwe medewerker in dienst komt, wordt door HelloID automatisch een user account en een persoonskaart in TOPdesk aangemaakt. Ook eventuele wijzigingen in de persoonsgegevens, zoals telefoonnummer of adresgegevens, kunnen automatisch worden aangepast.

Automatiseren ticket- en wijzigingsmanagement

Dankzij de directe koppeling tussen TOPdesk en HelloID kan je veelvoorkomende tickets en wijzigingen automatiseren, zoals resource management (uitgeven bedrijfsmiddelen), password management (password reset) of access management (toekennen van autorisaties). Bij wijzigingen gebeurt dit op basis van een TOPdesk-sjabloon. Doordat HelloID met diverse bronnen en systemen koppelt, kan HelloID in TOPdesk incidenten automatisch aanmaken, wijzigingen verwerken in het netwerk en vervolgens de tickets sluiten. Al deze acties worden bovendien gelogd voor rapportage en auditing. Ook is het mogelijk om optionele activiteiten aan wijzigingen te koppelen en in de planner zichtbaar te maken.

De uitwisseling van gegevens tussen HelloID en TOPdesk gebeurt via de TOPdesk API. De gegevensuitwisseling kan worden aangepast aan de specifieke behoeften van een organisatie om een optimale samenwerking tussen de twee systemen te waarborgen.

HelloID voor TOPdesk helpt je met

  • Tijd- en kostenefficiëntie: Een skilled servicedeskmedewerker hoeft niet langer handmatig gegevens up-to-date te houden en kan zich bezighouden met projecten waar zijn expertise daadwerkelijk toegevoegde waarde levert.
  • Inzicht in de ‘footprint’ van applicaties: HelloID geeft je inzicht in het daadwerkelijke gebruik van software binnen je organisatie. Zo hebben managers zicht op de IT-kosten van hun afdeling of team.
  • Waterdichte audits: Procedures worden automatisch gevolgd en alle gebruikers- en autorisatie-gerelateerde activiteiten gelogd, waardoor je nooit meer een stap overslaat en je altijd aan de geldende compliance eisen voldoet.
  • Verbeterde dienstverlening: Je interne klanten zullen sneller geholpen worden en op de juiste manier. Ze kunnen meteen inloggen, beschikken automatisch over de juiste rechten en een standaard aanvraag is binnen de kortste keren verwerkt!

TOPdesk via HelloID koppelen met bron- en doelsystemen

HelloID maakt het mogelijk om TOPdesk te verbinden met diverse bron- en doelsystemen, wat bijdraagt aan een verhoogde automatisering en een effectieve samenwerking tussen meerdere applicaties. Een aantal voorbeelden van veelvoorkomende integraties zijn:

  • AFAS – TOPdesk koppeling: Verbeter de samenwerking tussen HR en IT door TOPdesk aan AFAS te koppelen. HelloID kan bij indiensttreding bijvoorbeeld automatisch een persoonskaart aanmaken en wijzigingsverzoeken genereren, wat resulteert in een soepel en efficiënt proces.
  • TOPdesk – (Azure) Active Directory koppeling: Versterk de beveiliging en gebruikservaring door TOPdesk en Active Directory in sync te houden voor Single Sign-on (SSO). Dit verhoogt de productiviteit, verbetert de beveiliging en vereenvoudigt het beheer van gebruikersaccounts en autorisaties.

De HelloID TOPdesk connector is een waardevolle toevoeging voor organisaties die gebruikmaken van TOPdesk als hun IT Service Management platform. Door het automatiseren van belangrijke processen zoals user lifecycle management, ticket- en wijzigingsmanagement en resource management, kunnen organisaties tijd en kosten besparen en hun algehele dienstverlening verbeteren.

Microsoft 365

Microsoft 365

  • Doel
Visma.net

Visma.net

  • Bron
SQLite

SQLite

  • Bron
  • Doel