}

Blog

Lees hier de laatste IGA-ontwikkelingen

De stap van Self-Service naar Service Automation

Medewerkers in organisaties raken steeds meer gewend aan het gemak om zaken zelf te regelen door bijvoorbeeld gebruik te maken van portalen zoals TOPdesk, Ultimo, HR, etc. Additionele aanvragen zoals (tijdelijk) toegang tot een applicatie, mailbox, map of een wachtwoord reset kan gemakkelijk zelf aangevraagd worden. Dit is al een mooie stap vooruit voor eindgebruikers. Echter, werkt Self-Service nog niet optimaal voor de helpdesk of een Managed Service Provider.

Lees meer

Service Automation , Self-Service , HelloID , Authentication , Saas , IT , ICT , Functionaliteit , Helpdesk , Automatiseren

Inloggen op HelloID met een Active Directory identiteit

Met ons product HelloID worden gebruikers wanneer ze zijn ingelogd, automatisch ingelogd op al hun webapplicaties (het SSO-principe). In negen van de tien gevallen willen bedrijven dat de gebruiker zowel binnen als buiten het bedrijfsnetwerk inlogt met dezelfde gegevens als op kantoor: zijn identiteit in Active Directory.

Lees meer

Categorieën

Single Sign On

SSO , AD , Authentication , HelloID , Development , IDaas , Saas , AD , Active Directory , C++ , Microsoft , DMZ , Firewall

ECK iD in combinatie met Identity & Access Management

Het onderwijs digitaliseert in rap tempo en er wordt hierbij steeds meer gebruik gemaakt van digitaal leermateriaal. Bij het gebruik ervan loggen leerlingen eerst in waarna verschillende gegevens worden uitgewisseld waarmee de applicatie bepaalt wie de gebruiker is. Bij die gegevensuitwisseling zijn onder meer de schooladministratiesystemen, elektronische leeromgevingen en toegangssystemen van derde leveranciers betrokken. Hoe gaat Tools4ever hiermee om als leverancier van Identity & Access Management software?

Lees meer