Blog

Lees hier de laatste IGA-ontwikkelingen

End of Life Citrix SSO Password Manager: wat nu?

Dit jaar gaat Citrix Single Sign-On End of Life. Dit betekent dat Citrix stopt met het bieden van ondersteuning op deze software. Maakt uw organisatie gebruik van deze Password Manager en zoekt u vervanging? Kijk dan naar E-SSOM, Enterprise Single Sign-On Manager.

Lees meer

Categorie

Single Sign On

Citrix , SSO , single sign-on , password manager , E-SSOM , HelloID

SAML, hoe werkt het?

In het vorige blog-bericht heb ik verteld dat wij aan HelloID werken, ons Single-Sign On product, en dat SAML hier een belangrijk onderdeel van is. Ook heb ik globaal uitgelegd wat SAML is en wat het doet. In dit blog gaan we in op de techniek dat de communicatie verzorgt. Ik ga dezelfde flow gebruiken die ik eerder (in het vorige blog-bericht over SAML) heb gebruikt, maar nu zal ik per stap uit leggen wat er 'onder water' gebeurt. Als je het vorige blog-bericht nog niet hebt gelezen, raad ik je aan dat te doen.

Lees meer

Categorie

Single Sign On

SSO , SAML , IdP-initiated , HelloID , Development , HTTP-Post

Service automation: IAM Self Service geïntegreerd in TOPdesk Self Service portal

Bent u al aan de slag gegaan met het Self Service portal van TOPdesk? Dan zijn de voordelen van het gebruik van Self Service ook wel bekend: gebruikers kunnen zelf aanvragen doen, aanvragen worden sneller opgepakt en er is minder rompslomp. Wanneer een gebruiker via het self-service portal een aanvraag heeft gedaan en deze is goedgekeurd, eindigt de aanvraag in een digitale werkorder in TOPdesk. De IT-afdeling moet de user management gerelateerde acties vervolgens nog afhandelen.

Lees meer