Blog

Lees hier de laatste IGA-ontwikkelingen

SAML, hoe werkt het?

In het vorige blog-bericht heb ik verteld dat wij aan HelloID werken, ons Single-Sign On product, en dat SAML hier een belangrijk onderdeel van is. Ook heb ik globaal uitgelegd wat SAML is en wat het doet. In dit blog gaan we in op de techniek dat de communicatie verzorgt. Ik ga dezelfde flow gebruiken die ik eerder (in het vorige blog-bericht over SAML) heb gebruikt, maar nu zal ik per stap uit leggen wat er 'onder water' gebeurt. Als je het vorige blog-bericht nog niet hebt gelezen, raad ik je aan dat te doen.

Lees meer

Categorie

Single Sign On

SSO , SAML , IdP-initiated , HelloID , Development , HTTP-Post

Service automation: IAM Self Service geïntegreerd in TOPdesk Self Service portal

Bent u al aan de slag gegaan met het Self Service portal van TOPdesk? Dan zijn de voordelen van het gebruik van Self Service ook wel bekend: gebruikers kunnen zelf aanvragen doen, aanvragen worden sneller opgepakt en er is minder rompslomp. Wanneer een gebruiker via het self-service portal een aanvraag heeft gedaan en deze is goedgekeurd, eindigt de aanvraag in een digitale werkorder in TOPdesk. De IT-afdeling moet de user management gerelateerde acties vervolgens nog afhandelen.

Lees meer

SAML, wat is het en wat doet het?

Tools4ever heeft een nieuw SSO-product ontwikkeld, HelloID. HelloID is een online platform dat verschillende technologieën en protocollen combineert, die ervoor zorgen dat de gebruiker op zoveel mogelijk applicaties toegang krijgt zonder daar steeds opnieuw voor te moeten inloggen. Een van die protocollen is de Security Assertion Markup Language, oftewel SAML.

Lees meer

Categorie

Single Sign On

SSO , SAML , IdP initiated , HelloID , Development