}

Tools4ever en TOPdesk Integratie

Download white paper

Samenvatting

TOPdesk en Tools4ever helpen organisaties hun dienstverlening te verbeteren. Om dit te realiseren bieden de twee bedrijven integratiemogelijkheden op het gebied van gebruikers-, wijzigings-, self-service-, en wachtwoordbeheer en cloud access management (Single Sign-On). De integraties worden onderverdeeld in drie technische mogelijkheden: Identity management en wijzigingsbeheer (o.b.v. API, SOAP XML, SQL), Service Automation (userinterface integratie) en Single Sign-On en Sterke authenticatie (Access Management integratie).

1. Identity management en wijzigingsbeheer

Identity management en wijzigingsbeheer zorgt voor procesoptimalisatie en automatisering van processen. De integratie maakt het mogelijk om informatie en persoonskaarten binnen TOPdesk automatisch aan te maken en up-to-date te houden vanuit elk willekeuring (hr-)bronsysteem. Ook kan informatie vanuit andere systemen de persoonskaart aanvullen, zoals: Office365, Active Directory, ECD, EPD, ERP of uw financieel systeem. Informatie uit TOPdesk (Asset Management en incidenten) kan worden gebruikt in het proces van gebruikersbeheer (identity management). Bij het in-, door- of uitstroomproces van een gebruiker kunnen eenvoudige of uitgebreide wijzigingen binnen TOPdesk worden aangemaakt.

https://az781118.vo.msecnd.net/cdn/25b85700efdd454d8e03c19a0d25bfe5/259cf9e1e7404cbc85b8096d763a88f0.jpg

2. Service Automation

Service Automation zorgt voor een naadloze gebruikerservaring. Aanvragen van middelen worden middels een workflow na goedkeuring direct doorgevoerd in het netwerk van de organisatie. Binnen TOPdesk is het ITIL-proces vastgelegd en worden de statistieken bijgehouden. Service automation van Tools4ever zorgt voor het automatisch toekennen van resources in het netwerk of op applicatieniveau. Gebruikers kunnen via de Tools4ever self-service-module een aanvraag indienen om toegang te krijgen tot shares of applicaties die na goedkeuring worden toegekend.

https://az781118.vo.msecnd.net/cdn/d36d9d3a81bf4be383d9ecf98197b30f/f6e44d33371d49838ba00f713e1f55cc.png

3. Single Sign-On en sterke authenticatie

Single Sign-On en sterke authenticatie optimaliseert gebruiksgemak en beveiliging. Het Access Management portaal HelloID van Tools4ever sluit naadloos aan op het SSP (Self-Service Portal) van TOPdesk. Eindgebruikers hebben één overzicht van cloudapplicaties waarvoor zij geautoriseerd zijn en ze hoeven niet nogmaals in te loggen zodra ze geauthentiseerd zijn op TOPdesk. HelloID draagt zorg voor de toegang tot TOPdesk, dwingt indien gewenst sterke authenticatie af en biedt eindgebruikers Single Sign-On tot alle cloudapplicaties, ongeacht de authenticatiemethode die de leverancier van de applicatie gebruikt.

https://az781118.vo.msecnd.net/cdn/1b2cf20196704294b40b1c5a97bd7dbf/9d6918a777fa40fe96fbc85678dd3696.jpg

Meer weten?

Deze integratiemogelijkheden kunnen onafhankelijk van elkaar worden ingezet. Klanten gebruiken verschillende versies van de software van TOPdesk en Tools4ever. De techniek die gebruikt wordt om de integratie mogelijk te maken kan per versie verschillen. Wij raden u altijd aan contact op te nemen met uw accountmanager van TOPdesk of Tools4ever om de mogelijkheden te bespreken.

Download het white paper door uw gegevens in te vullen.