End-of-life Sun Identity Manager

End-of-life Sun Identity Manager

Door: Tjeerd Seinen

Vorig jaar werd het al aangekondigd; per 31 december wordt de software support voor Sun Identity Manager, ook bekend als Oracle Waveset, stopgezet. Migratie naar Oracle Identity Manager wordt aangeraden, maar dat is niet de enige oplossing. De keuze die nu gemaakt moet worden heeft impact op de Identity Management strategie binnen uw organisatie de komende jaren. Wilt u een toekomst vaste keuze maken? Kijk dan ook eens naar User Management Resource Administrator (UMRA).

UMRA

UMRA is een volledige Identity and Access Management oplossing. UMRA is opgebouwd uit 5 fases:

  • Helpdesk delegatie: door middel van elektronische formulieren kunnen helpdesk medewerkers zonder admin rechten user accounts beheren.
  • User Provisioning: iedere mutatie in het HR-systeem wordt automatisch gedetecteerd en het bijbehorende scenario wordt automatisch uitgevoerd.
  • Workflow Management (WFM) & Self Service: via het WFM en Self Service portaal kan de organisatie zelf faciliteiten aanvragen, controleren en goedkeuren. Daarna worden ze aanvragen doorgevoerd in het netwerk.
  • Role Based Access Control: op basis van de gegevens in het personeelssysteem, bijvoorbeeld functie of afdeling, worden rollen gedefinieerd. Vervolgens worden de resources die bij de rol horen automatisch toegekend.
  • Downstream Provisioning: UMRA heeft koppelingen met meer dan 150 applicaties en systemen.

Stap voor stap

Een groot voordeel van de gefaseerde aanpak van UMRA is dat er klein begonnen kan worden en in de toekomst uitgebreid worden. Begin nu met de stappen waarmee de grootste tijd- en kostenbesparing mee gehaald kan worden. Breidt daarna uit naar een volledige Identity & Access management oplossing.

Voordelen

  • Kosteneffectief: Tot 50% goedkoper dan andere partijen
  • Snelle implementatie: Binnen enkele weken een volledige Identity Management oplossing
  • Resultaat binnen enkele dagen: Door de gefaseerde aanpak is er snel resultaat
  • Nederlandse ontwikkeling en support
Tjeerd Seinen

Geschreven door:
Tjeerd Seinen

Tjeerd Seinen is Identity Management Expert & co-founder van Tools4ever. Hij beschikt over zowel een technische als commerciële achtergrond en is daardoor in staat om kansen in de markt om te zetten in functionaliteiten voor producten en consultancy diensten.

Anderen bekeken ook

Wie is het? Telefonisch identificeren van inbound bellers

Wie is het? Telefonisch identificeren van inbound bellers

24 mei 2012

Introduceer sterke wachtwoorden in 3 eenvoudige stappen

Introduceer sterke wachtwoorden in 3 eenvoudige stappen

08 maart 2012

Single Sign On en wachtwoordsynchronisatie: een krachtige combinatie

Single Sign On en wachtwoordsynchronisatie: een krachtige combinatie

23 november 2011

What’s in a password?

What’s in a password?

22 augustus 2011

IAM: Goliath versus David

IAM: Goliath versus David

03 augustus 2011