Webinar Grip op flex in de zorg: inhuur en toegang geautomatiseerd
Samen met Elanza laten we op 4 december 2025 om 10:00 uur zien hoe je het inhuren, gebruikers- en rechtenbeheer van flexmedewerkers in de zorg kunt vereenvoudigen en automatiseren.
Webinar Grip op flex in de zorg: inhuur en toegang geautomatiseerd
Webinar koppeling Elanza & HelloID: Automatisch gebruikers- en rechtenbeheer voor flexmedewerkers in de zorg
De inzet van flexmedewerkers en extern zorgpersoneel in de zorg groeit sneller dan ooit. Door personeelstekorten, piekdrukte en ziektevervanging worden zzp’ers, uitzendkrachten en ander flexibel personeel vaak op het laatste moment gezocht en ingezet. Die medewerkers moeten dan bovendien direct toegang hebben tot applicaties en cliëntendossiers om hun werk te kunnen doen, maar beslist niet méér rechten dan nodig.
In de praktijk blijkt dat lastig te realiseren. Handmatig accounts aanmaken of aanpassen onder tijdsdruk is inefficiënt, foutgevoelig en risicovol. Medewerkers kunnen niet bij de benodigde gegevens. Accounts blijven te lang actief. Of krijgen te veel rechten, wat indruist tegen het ‘least privilege’-principe en kan leiden tot beveiligings- en complianceproblemen.
Elanza biedt grip op dit proces door alles rondom de planning, communicatie en facturatie van externe zorgverleners te automatiseren binnen één integraal platform dat gekoppeld is met het eigen plansysteem. Daarmee vormt Elanza een goede en actuele bron voor identity- en accessmanagement. Door de samenwerking met HelloID worden de gegevens van extern personeel automatisch vertaald naar gebruikersaccounts en autorisaties in systemen zoals Active Directory, Entra ID, en Nedap Ons.
Het resultaat: extern personeel krijgt automatisch en tijdig de juiste toegang tot hun applicaties en dossiers. Niet meer, niet minder.
Wat leer je in dit webinar?
Tijdens dit interactieve webinar laten we samen met onze partner Elanza zien hoe zorgorganisaties:
Flexibel personeel plannen met 1 klik vanuit het eigen plansysteem
Het automatiseren van al je processen rondom flex en PNIL
Automatisch de juiste rechten toekennen op basis van actuele roosterinformatie.
Het least-privilege-principe afdwingen en zo risico’s beperken.
Snel kunnen inspelen op last-minute roosterwijzigingen.
Tijdsbesparing, controle en compliance realiseren via de koppeling tussen Elanza en HelloID.
Live demo: van planning tot toegang
We tonen stap voor stap de volledige keten:
In Elanza: invoeren van een flexmedewerker en koppelen aan diensten;
In HelloID: automatische creatie van accounts en toewijzing van rollen;
In het ECD: directe toegang op basis van actuele inzet.
Daarnaast delen we praktische tips voor governance, autorisatie-structuren en samenwerking tussen IT, HR en planning.
Sprekers
Arnout van der Vorst (IAM Architect bij Tools4ever)
Arnout heeft meer dan 15 jaar ervaring met Identity & Access Management. Hij demonstreert hoe HelloID de vertaalslag maakt van flexibele planning binnen Elanza naar veilig en geautomatiseerd toegangsbeheer.
Giel de Jong (Sales Manager bij Elanza)
Giel laat zien hoe Elanza zorgorganisaties helpt om de inzet van flexkrachten te structureren en hoe dit als bronsysteem voor HelloID kan dienen.
Inschrijven
Hiernaast kan je jezelf inschrijven voor dit webinar. Eventuele collega’s zijn uiteraard ook van harte welkom.
Na je inschrijving ontvang je per email een reservering voor in je agenda en een link naar de meeting.
Locatie: Online
Datum: 4 december 2025 10:00
Prijs: Geen
Het is ook mogelijk om een individuele sessie in te plannen. Je kan hier je voorkeur opgeven.
Tools4ever deelt in het kader van dit webinar beperkte contactgegevens met Elanza, uitsluitend voor organisatie en opvolging, conform de AVG.