- Home /
- Oplossingen /
- Verbeterde gebruikerservaring
USECASE
Verbeterde gebruikerservaring
Mogelijk maken dat gebruikers snel toegang krijgen tot hun applicaties en data, er intuïtief mee kunnen werken en zelf direct online extra faciliteiten kunnen aanvragen.

UITDAGING
Hoe zorgt je IAM oplossing dat gebruikers probleemloos, naadloos en veilig kunnen samenwerken?
Bij digitaliseringstrajecten is de gebruikerservaring vaak de belangrijkste succesfactor. Hoe zorgen we dat nieuwe gebruikers vanaf dag één direct toegang hebben tot al hun applicaties en data, met één klik kunnen switchen tussen toepassingen en eenvoudig online zelf extra toegangsrechten en andere faciliteiten aanvragen?
BENODIGDHEDEN
Functionaliteiten
HOE HET WERKT
Hoe realiseren we een gebruiksvriendelijk Identity en Access Management
7 stappen die elk met low-code of no-code geconfigureerd kunnen worden
Bronsysteem: Integreren van HelloID met bronsystemen zoals HR, SIS en/of roostersystemen. Wijzigingen in de brongegevens komen hiermee automatisch beschikbaar in HelloID.
Personen: Omzetten van gegevens over personen/rollen uit bronsystemen naar een gemeenschappelijke weergave binnen HelloID met behulp van een ‘identity vault’.
Business Rules: Regels instellen die bepalen aan welke rollen, welke type accounts en toegangsrechten worden verstrekt, en onder welke condities.
Doelsystemen: Koppelen van HelloID aan on-prem en/of cloud applicaties. Dit kan stapsgewijs per applicatie worden uitgevoerd.
Serviceprocessen: processen automatiseren, inclusief online goedkeuringsflows en activatie in doelsystemen. Dit kan per proces als aparte stap worden uitgevoerd.
Toegangsmanagement: In samenhang met – bijvoorbeeld – Active Directory toegangsprocedures instellen, zoals Single Sign-On (SSO) en Multi-Factor Authenticatie (MFA).
Rapportages en auditing: Configureren van standaard en klantspecifieke rapportages en monitoring functies ten behoeve van analyses en audits.