}

Acknowledge als partner van Tools4ever

Acknowledge is sinds oktober 2020 een trotse partner van Tools4ever. Acknowledge levert ICT-dienstverlening met een breed aanbod aan diensten. Denk hierbij aan een digitale werkplek, multi-cloud en het proactief monitoren van ICT-omgevingen. Zij gaan Tools4ever helpen met het implementeren van onze HelloID software. Maar waarom hebben zij voor Tools4ever gekozen en wat zijn de plannen en doelen voor de komende jaren? Om hierachter te komen ging Farid Ouachour (Manager Consultancy Tools4ever) in gesprek met Mike van Eck (Business Consultant informatie & veiligheid bij Acknowledge).

Luisteren naar klantbehoefte:

Waarom heeft Acknowledge voor Tools4ever gekozen?

“Ik weet hoe de werknemers van Tools4ever in de wedstrijd staan. En dat zij er alles aan doen om een goede oplossing neer te zetten bij de klant en luisteren naar de behoefte”, vertelt Mike. Hij is al langer bekend met Tools4ever uit het UMRA-tijdperk. Door deze lange geschiedenis kent Mike veel van onze consultants en hoe zij te werk gaan. De combinatie van de organisatie en het product is een grote toegevoegde waarde aan het productportfolio van Acknowledge. Ook zijn de overeenkomende segmenten een belangrijke factor. Tools4ever en Acknowledge opereren beide veelal in de zorg- en onderwijssector.

Hoe kwam Acknowledge op HelloID uit?

“Deze selectie is al veel eerder geweest, toen HelloID nog in de kinderschoenen stond”, vervolgt Mike. Destijds was HelloID nog in ontwikkeling en was de markt ook nog niet volwassen genoeg voor Identity Access management as-a-service (IDaaS) oplossing. “HelloID heeft zich inmiddels verder ontwikkeld en bewezen als een veilige, moderne betaalbare en gebruiksvriendelijke IDaaS-oplossing. Daarmee hebben we als Acknowledge een beter antwoord op de IAM-vraagstukken van onze klanten.”

Selectiecriteria:

Waar was Acknowledge naar op zoek?

Een belangrijk selectiecriterium voor Acknolwledge was de herleidbaarheid van problemen. Mike legt uit: “Er kan altijd wel iets misgaan, maar dan is het wel belangrijk dat dit snel hersteld wordt.” Een ander belangrijk criterium was het productief kunnen monitoren. Als er iets niet goed gaat dan is het fijn dat de klant dat snel komt te weten. “Je moet niet wachten totdat de klant aan de bel trekt dat zij een probleem hebben. Dit moet je voor zijn", aldus Mike.

Het stukje selfservice waarmee je de eindgebruiker in control brengt over zijn of haar resources is ook een groot voordeel, volgens Acknowledge. Daardoor ontlast je de servicedesk en zijn eindgebruikers meer zelfredzaam. Je belegt daarmee de verantwoordelijkheden meer in de organisatie.

Functionaliteit en veiligheid:

Waarom heeft Acknowledge gekozen voor HelloID?

Redenen voor Acknowledge om voor HelloID te kiezen zijn de functionaliteit, veiligheid en ontwikkelingen die Tools4ever hanteert. De functionaliteit wordt gewaarborgd doordat er ingespeeld wordt op de behoefte van de klant. “HelloID is Do It Yourself (DIY), het is namelijk zo ontworpen dat een partner HelloID zelf kan inrichten en beheren en alle onderdelen zijn volledig gedocumenteerd. Als partner ben je daardoor behoorlijk zelfredzaam en kan je het product inrichten naar de behoefte van je klanten”, aldus Mike. Op deze manier kan er iets gecreëerd worden wat voor de klant heel begrijpelijk is en aansluit op het proces. De clouddienst van HelloID is ook een grote toegevoegde waarde voor de klant. Toch merkt zowel Tools4ever als Acknowledge dat nog niet elk bedrijf of sector hier al aan toe is. Daarom is het belangrijk om de pluspunten maar ook de mindere punten duidelijk en transparant over te brengen naar elkaar.

Vertrouwen en open communicatie:

Wat is voor Acknowledge belangrijk in het partnership?

Belangrijke punten voor Acknowledge om een partnership aan te gaan zijn in eerste instantie vertrouwen en een open communicatie naar elkaar toe. Het samen naar iets toebouwen met bijbehorende co-creatie. “Dat je niet alleen de eerste trajecten nauw contact hebt met elkaar maar ook in de loop der jaren elkaar nog goed informeert en consulteert over hoe wij klanten het best kunnen helpen”, licht Mike toe. Mochten er ontwikkelingen zijn binnen de branche of het product dan moet dit tijdig gecommuniceerd worden. Hierdoor kan Acknowledge nog beter inspelen op de behoefte van de klanten.

Korte- en langetermijnoplossing:

Hoe profiteert de klant van het partnership?

Het gaat er bij zowel Acknowledge als Tools4ever om dat het product past bij de klant en het moet voor de korte- én lange termijn een oplossing bieden voor de IAM-doelstellingen van een klant. Het security aspect is hierin ook een groot pluspunt, voor de klant, vindt Mike. En dan vooral het borgen van de authenticatie en autorisaties van de gebruikers: ”Het meedenken met de klant en ze iets voorleggen waarvan zij nog niet wisten dat zij dit nodig hadden, is iets wat wij met Tools4ever kunnen realiseren en meenemen.” Acknowledge implementeert alle drie de modules van HelloID. Vooralsnog is er vooral vraag naar de Provisioning-module, maar de andere modules volgen meestal vrij snel daarna.

Van gezamenlijke naar zelfstandige implementatie:

Wat zijn de gezamenlijke doelen van Tools4ever en Acknowledge betreft het partnership?

Als partners is het goed om te kijken wat je met elkaar wil afspreken en vooral ook belangrijk om doelen uit te spreken om zo een goed beeld te kunnen schetsen voor de toekomst. Na een getekend partnership is de volgende stap om de meer werknemers op te leiden. Medewerkers van de desbetreffende partner kunnen bij Tools4ever gratis HelloID trainingen volgen voor alle modules. Op deze manier leren zij de basis van de verschillende HelloID-modules om deze vervolgens samen met Tools4ever bij een klant te implementeren. De medewerkers van Acknowledge hebben al veel ervaring in het implementeren van Identity Access Management oplossingen en zijn ook al opgeleid om HelloID te implementeren. Hierdoor heeft Acknowledge intussen al twee gezamenlijke implementaties uitgevoerd en zijn zij vanaf nu dan ook in staat om zelfstandig HelloID implementaties uit te voeren. Hier zijn wij uiteraard erg trots op!

Ook interesse in een partnership met Tools4ever of een HelloID implementatie door Acknowledge? Mail dan naar sales@tools4ever.nl of neem een kijkje op de website van Acknowledge.

Nog geen Tools4ever partner maar wel benieuwd naar de mogelijkheden?