Baarns softwarebedrijf uitgeroepen tot een van de beste IT-werkgevers van Nederland

Betaalde werkvakanties in het buitenland, flexibele werktijden, een door werk betaalde skireis, een opleidingsbudget van 8000 euro inclusief tien studiedagen per jaar: het zijn werkvoorwaarden waar menig werknemer van droomt. Bij het Baarnse softwarebedrijf Tools4ever is het de standaard en dat zorgt voor tevreden medewerkers. Het bedrijf is dan ook hoog geëindigd in de lijst met 100 beste IT-werkgevers van Nederland.

Die ‘great resignation’ waar veel bedrijven mee te maken hebben? Daar hebben ze bij softwarebedrijf Tools4ever geen last van. Sterker: “Mensen stappen juist naar ons over”, vertelt Esmée van de Riet van het bedrijf. Dat is niet gek als je ziet wat het bedrijf allemaal doet voor haar werknemers. Zij krijgen veel vrijheid, een groot budget om zich te ontwikkelen – en dat betaalt zich uit. Na een onafhankelijk onderzoek onder medewerkers is Tools4ever binnengekomen op plek 16 in de top 100 van beste IT-werkgevers van Computable, een platform voor ICT-professionals. Daarnaast staat het bedrijf maar liefst op plek 7 in de lijst van IT-werkgevers met de beste secundaire arbeidsvoorwaarden.

Tools4ever werd in 1999 opgericht en ontwikkelt en verkoopt software, die in Nederland wordt geschreven. In Nederland heeft het bedrijf ongeveer 700 klanten, wereldwijd 5000. Hun belangrijkste product is HelloID, waarmee authorisatie en toegangsbeheer van organisaties efficiënt en veilig kan worden geautomatiseerd en gestroomlijnd. In Nederland is het bedrijf marktleider en rekent het onder meer de overheid, zorgorganisaties en scholen tot zijn klanten.

‘Alles kan in goed overleg’
Sinds de oprichting is het bedrijf hard gegroeid, maar toch voelt het volgens Esmée nog als een klein Baarns bedrijf. En dat terwijl het aantal werknemers blijft toenemen, omdat ze vanwege die groei altijd op zoek zijn naar nieuw talent zoals developers en supportmedewerkers. “Het voelt als een startup, terwijl we in Nederland nu 76 medewerkers hebben.” Dat Tools4ever zo wordt gewaardeerd als werkgever snapt ze zelf goed. “Alles kan hier in goed overleg.”

Dat beaamt Teun Beumer, die ook voor het bedrijf werkt. “De werk-privébalans is hier goed: overwerken wordt hier actief ontmoedigd, het opnemen van je vakantiedagen wordt aangemoedigd en je mag thuiswerken wanneer je wil.” En dat dat iets is waar jonge mensen behoefte aan hebben, is te zien aan de leeftijd van de mensen die er werken: de gemiddelde leeftijd is iets boven de 30 jaar.

Daarnaast luistert het bedrijf echt naar zijn werknemers, zegt Teun. “En we willen een nóg betere werkgever zijn. Onze medewerkers geven ons nu een 8,3 qua tevredenheid, en we willen zo snel mogelijk naar een 9.” Voor een ‘great resignation’ zijn ze hier dan ook niet bang.

Kijk voor de complete lijst van Computable hier.