Tools4ever verzorgt automatisch beheer user life-cycle in Security Management oplossing iProtect

Toegangspassen automatisch toekennen, blokkeren en open zetten

Tools4ever heeft een koppeling ontwikkeld met Security Management oplossing iProtect van leverancier Keyprocessor. Met de UMRA – iProtect koppeling is het mogelijk om op basis van een wijziging in een personeelssysteem automatisch de juiste actie in iProtect te laten plaatsvinden. Bijvoorbeeld, wanneer een nieuwe medewerker wordt opgevoerd in het personeelssysteem zorgt UMRA ervoor dat de gebruiker ook in het toegangssysteem wordt aangemaakt. Ook worden toegangspassen tijdig afgesloten wanneer het contract van een medewerker eindigt.

Naast het automatisch beheren van de gehele life-cycle van een medewerker en het afsluiten en activeren van toegangspassen, kan UMRA informatie uit het systeem halen. Daardoor kunnen passen toegekend worden aan een Active Directory gebruiker. En kan informatie over de fysieke aan- of afwezigheid van een medewerker real-time worden verwerkt in een online telefoonboek.

Tevens kunnen bepaalde autorisaties aan een toegangskaart toegekend worden. Met behulp van de workflow management module van UMRA kan een gedelegeerd persoon (meestal werkzaam voor security) in geval van een escalatie via een portal een toegangspas direct blokkeren of open zetten.

Jacques Vriens, algemeen directeur van Tools4ever BV, geeft aan welke functionaliteiten nog meer mogelijk zijn: “Wij zien dat er een brug geslagen wordt tussen fysieke en logische toegang. Bedrijven die fysieke toegang met een toegangspas hebben beveiligd willen graag dat ditzelfde pasje ook gebruikt kan worden voor toegang tot het netwerk. Dit is gebruiksvriendelijk voor medewerkers en een goed authenticatiemiddel, eventueel in combinatie met het ingeven van een pincode. Onze Single Sign On oplossing ondersteunt deze authenticatiemethode en zorgt er tevens voor dat medewerkers zeer snel kunnen inloggen op de applicaties waarvoor zij geautoriseerd zijn.”

Klik hier voor een volledig overzicht van de koppelingen die Tools4ever biedt.