Succesvolle samenwerking tussen Tools4ever en triptic

Tools4ever, markleider op het gebied van Identity & Access management as a Service (IDaaS), en triptic, maker van het bewezen & bekroonde Iris Intranet hebben al jaren een fijne officieuze samenwerking. Deze samenwerking is ontstaan vanuit de naadloze aansluiting tussen cloud single sign-on (SSO) oplossing HelloID Access Management en sociaal intranet Iris Intranet. Recent is deze samenwerking officieel beklonken en de integratie tussen beide platformen verder uitgebreid.

HelloID is een cloud Identity & Access Management oplossing die bestaat uit drie modulen: Provisioning, Service Automation, en Access Management. Provisioning automatiseert de processen voor in-, door- en uitstroom (IDU) op basis van een HR of ander bronsysteem. Via Service Automation kunnen gebruikers en managers zelf toegang aanvragen tot optionele applicaties en data. De module Access Management vereenvoudigt en beveiligd de toegang tot applicaties. Iris Intranet is een veelzijdig platform voor interne communicatie, onderlinge samenwerking en kennisdeling. Het biedt medewerkers de mogelijkheid eenvoudig informatie te vinden en te delen en om in groepsverband samen te werken. Dit alles via een gebruiksvriendelijk intranet met daarin een activiteitendashboard, tijdlijn, groepen, wie-is-wie en vele handige integraties.

Integratie HelloID en Iris Intranet

De combinatie van Access Management en Iris resulteerde reeds in een digitale werkplek waarbij informatie omtrent bedrijfsprocessen, toegang tot applicaties, en sociale samenwerkingstools binnen één portaal overzichtelijk wordt weergegeven. Door de integratie tussen HelloID Provisioning en Iris (Onboarding) zijn nu ook mutaties van persoonsgegevens binnen HR-systemen direct en automatisch door te voeren binnen het intranet. Dit stelt organisaties in staat om nieuwe medewerkers al voor hun eerste werkdag toegang te geven tot de digitale werkplek met voor hen relevante informatie, hen sneller in te werken en hun betrokkenheid te verhogen. HelloID zorgt voor de geautomatiseerde aanmaak van nieuwe profielen en beschikking over precies de juiste rechten op basis van functie, afdeling en/of locatie. Bij het uitdienst treden van een medewerker wordt tot slot automatisch de toegang tot de digitale werkplek ontnomen. Zo zorgt de koppeling ervoor dat niet alleen de toegang tot het intranet en andere cloudapplicaties, maar ook het IDU-proces binnen het intranet snel en veilig verloopt.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze uitbreiding van de integratie tussen HelloID en Iris Intranet? Houdt vooral onze socials in de gaten voor informatie over gezamenlijke evenementen tussen Tools4ever en triptic.