Macht aan de eindgebruiker

Reduceer het aantal wachtwoordreset calls met Self Service Wachtwoord Reset

Minder wachtwoord reset aanvragen op uw ICT-helpdesk dankzij SSRPM

Self-Service Reset Password Management (SSRPM) biedt eindgebruikers de mogelijkheid om hun wachtwoord zelf te resetten, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Het enige dat ze daarvoor hoeven te doen, is antwoord te geven op enkele simpele, vooraf gedefinieerde vragen. De knop 'Wachtwoord vergeten' wordt naadloos geïntegreerd met het loginscherm van Windows, zodat eindgebruikers niet genoodzaakt zijn om de helpdesk te bellen of een support ticket in te dienen. Hoe minder verzoeken om het resetten van wachtwoorden er worden ontvangen, des te productiever uw ICT-helpdesk.

SSRPM blinkt uit in eenvoud en flexibiliteit. De diverse modulaire configuratieopties stellen u in staat om optimaal te voorzien in de uiteenlopende behoeften van eindgebruikers.

Reduceer het aantal helpdeskcalls met ruim 80% met Basic SSRPM

De module Basic SSRPM voorziet in de basisfunctionaliteit die eindgebruikers nodig hebben om zelfstandig hun wachtwoorden te resetten (password reset) en Active Directory-wachtwoorden te wijzigen, zonder de tussenkomst van de helpdesk. Gebruikers die hun wachtwoord zijn vergeten, kunnen SSRPM openen met een simpele klik op de knop 'Wachtwoord vergeten'. Na het correct beantwoorden van enkele persoonlijke vragen kunnen zij zelf een nieuw wachtwoord instellen.

Eindgebruikers kunnen zelf hun wachtwoord resetten in drie simpele stappen

Gebruikers kunnen Active Directory-wachtwoord resetten in drie simpele stappen, zonder tussenkomst van de helpdesk:
  1. Klik op de knop 'Wachtwoord vergeten'.
  2. Beantwoord drie beveiligingsvragen.
  3. Reset het wachtwoord.

Dat is alles. Het wachtwoord wordt direct gereset, en de eindgebruiker kan zich meteen aanmelden met het nieuwe wachtwoord.

SSRPM Reset Wizard stap 1      SSRPM reset wizard stap 2     SSRPM reset wizard stap 3     

Bekijk de onderstaande video voor meer informatie over SSRPM.

 

Voordelen SSRPM

Minder beheerlast IT-Helpdesk

Minder druk op de helpdesk

Eindgebruikers kunnen hun wachtwoord resetten zonder hulp van de helpdesk. Dit resulteert in een reductie van de helpdeskoverhead.

Reductie wachtwoord reset calls

80% minder wachtwoordverzoeken

Het feit dat eindgebruikers zelf hun wachtwoorden kunnen resetten, resulteert in een aanzienlijke reductie van het aantal wachtwoordverzoeken (>80%).

Overal en altijd wachtwoord resetten

24/7 beschikbaar

Eindgebruikers kunnen hun wachtwoord 24 uur per dag, 7 uur per week resetten, vanaf elke locatie waar een internetverbinding beschikbaar is.

Ook buiten de kantoormuren wachtwoorden resetten met de SSRPM Web Module

De geïntegreerde Web Module zorgt voor ultieme toegankelijkheid door eindgebruikers de mogelijkheid te bieden om SSRPM ook buiten het bedrijfsnetwerk te gebruiken. Werknemers kunnen hun wachtwoorden op elk gewenst moment resetten, vanaf elke locatie. Dit is zelfs mogelijk vanaf mobiele devices zoals smartphones of tablets. SSPRM kan naadloos worden geïntegreerd met Microsoft Outlook Web Access (OWA) en Forefront Threat Management Gateway (TMG) voor het uitbreiden van de connectiviteitsopties.

Geef uw beveiliging een boost met SMS Authentication

Elke dag liggen er tal van cyberbedreigingen op de loer. Veel bedrijven beginnen zich te beseffen dat two-factor authenticatie allang geen optionele techniek voor informatiebeveiliging meer is, maar een must-have. SSRPM biedt ingebouwde SMS-authenticatie die in combinatie met de basisfunctionaliteit voor het resetten van wachtwoorden (na het beantwoorden van beveiligingsvragen) een tweede niveau van bescherming biedt door de gebruiker om een PIN-code te vragen.

Als gebruikers hun wachtwoord willen resetten met SSRPM, verstuurt de applicatie een SMS-bericht met een PIN-code naar het mobiele apparaat van de gebruiker via SMS Authentication. Nadat de gebruiker de juiste PIN-code heeft ingevoerd kan het wachtwoord worden gereset.

Niet op kantoor, maar ook niet verloren dankzij SSRPM Offline

De SSRPM Offline Module biedt ondersteuning voor werknemers die met een laptop op een externe locatie werken en niet zijn aangemeld op het bedrijfsnetwerk. Als zij hun wachtwoord zijn vergeten, zorgt de module ervoor dat zij het direct kunnen resetten. De volgende keer dat de laptop op het kantoor een verbinding met het bedrijfsnetwerk maakt, wordt het nieuwe wachtwoord dat zij hebben ingesteld automatisch in versleutelde vorm bekend op het bedrijfsnetwerk. De eindgebruiker profiteert daarmee van een gebruiksvriendelijke, naadloze ervaring, terwijl uw helpdesk weer een telefoontje minder ontvangt.

Ga na wie u aan de lijn hebt met Caller ID Verification

Hoeveel tools u ook gebruikt om het aantal telefoontjes naar de helpdesk terug te dringen, er zijn altijd wel situaties waarin eindgebruikers toch met de helpdesk bellen. In dat geval moet de helpdeskmedewerker weten wie deze aan de lijn heeft alvorens verzoeken om een wachtwoordreset in te willigen. Om deze reden hebben we de Caller ID Verification Module ontwikkeld. Helpdeskmedewerkers kunnen hiermee de identiteit van een beller achterhalen door een beveiligingsvraag te stellen.

Een intelligent mechanisme dat gebruikmaakt van omkeerbare encryptie toont de helpdeskmedewerker het juiste antwoord op de vraag. De medewerker kan de beller vragen om bepaalde tekens in te voeren, zoals de eerste en laatste letter van het antwoord. Als de beller het juiste antwoord intoetst, kan de helpdeskmedewerker er zeker van zijn dat de beller daadwerkelijk is wie deze zegt te zijn, en verder gaan met het resetten van het wachtwoord of het afhandelen van andere verzoeken.