Wanneer medewerkers extra toegang tot een bepaalde applicatie willen aanvragen moeten zij vaak een langdurig proces doorlopen. Er dienen verschillende formulieren ingevuld te worden en het formulier komt op een stapel bij ICT te liggen. Vervolgens moet de afdeling-ICT bij de leidinggevende controleren of de medewerker inderdaad deze toegang mag hebben. Voordat de medewerker toegang heeft tot de applicatie is er al enige tijd verstreken.

UMRA Self Service

Met het Self Service dashboard van UMRA kunnen medewerkers zelf snel en gemakkelijk, zonder tussenkomt van ICT, autorisaties aanvragen en verkrijgen. De medeweker kan in het Self Service dashboard via een elektronisch formulier de aanvraag doen. De aanvraag wordt automatisch doorgestuurd naar de manager van de betreffende medewerker. Wanneer de manager akkoord geeft heeft de medewerker direct toegang.

De manager kan nooit teveel rechten geven. Het is ook mogelijk om autorisaties tijdelijk aan een collega te geven die iemand waarneemt of plotseling op een andere locatie moet werken.

Ontlasting ICT

Deze manier van werken zorgt voor een enorme ontlasting van de ICT afdeling. De UMRA engine verwerkt de aanvraag automatisch in het netwerk waardoor ICT niet meer betrokken is in dit proces. Er is controle over alle autorisaties en het IT budget. Daarnaast verhoogt het de productiviteit, medewerkers hebben vrijwel direct de juiste toegang en de ICT kan zich met andere zaken bezighouden.

Bekijk de video’s

Naast toegang tot applicaties is er een aantal andere taken die in het Self Service dashboard uitgevoerd kunnen worden. In de afspeellijst hieronder kun je video’s bekijken over de volgende onderwerpen:

  • Hoe ziet de manager self service eruit en welke taken kan ik uitvoeren?
  • Hoe vraag ik autorisaties aan?
  • Hoe maak ik gedeelde mappen aan en zorg ik dat mijn medewerkers toegang hebben tot deze map?
  • Hoe pas ik mijn basisgegevens aan?