Het is alweer een aantal jaar geleden dat de NEN 7510 werd geïntroduceerd. Maar omdat de NEN 7510 geen harde eis (geworden) is die wordt afgedwongen in regelgeving zijn er nog steeds zorgorganisaties die niet volledig compliant zijn met de NEN 7510. En dat hoeft op zichzelf niet iets negatiefs te zijn. Wij horen vaak van onze klanten in de zorgsector dat zij zeker wel in lijn met de NEN 7510 werken, maar dat voor deze organisaties de tevredenheid van cliënten of patiënten van groter belang is dan de eis zelf.

Juist voor die organisaties die klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan, zijn onze oplossingen van grote waarde. Een Single Sign-On oplossing bijvoorbeeld kan medewerkers helpen om altijd en overal snel en direct toegang te hebben tot de juiste gegevens zodat zij zich volledig kunnen concentreren op de zorgverlening. Met onze self service portal kunnen managers via een eenvoudig webformulier rechten aan flexwerkers toekennen voor een vastgestelde termijn. Of kunnen medewerkers zelf extra rechten aanvragen zonder daarvoor eerst contact op te nemen met een manager en/of de helpdesk. Deze manier van werken geeft managers en medewerkers meer vrijheid en dat komt ten goede aan de zorgverlening.

Wachtwoordbeheer voor NEN 7510
Ook onze self service wachtwoord reset oplossing ondersteunt organisaties die bezig zijn met de NEN 7510. Doordat de NEN 7510 een uiterst complex wachtwoord adviseert, zijn bij veel zorginstellingen calls op de helpdesk omtrent wachtwoord gerelateerde problemen veel voorkomend. Om dat op te lossen kan de self service password reset oplossing worden ingezet. Met SSRPM kunnen medewerkers na het beantwoorden van een aantal persoonlijke vragen hun eigen wachtwoord resetten zonder tussenkomst van de helpdesk.

Ten aanzien van wachtwoorden is de ideale situatie natuurlijk dat de gebruiker zijn eigen wachtwoord niet kent en dat single sign-on in combinatie met gebruikerspas en pincode volstaat om in te loggen. Dat biedt grote meerwaarde voor veel organisaties die volgens de NEN 7510 werken.