}

NEN 7510 versus cliënttevredenheid

Het is alweer een aantal jaar geleden dat de NEN 7510 werd geïntroduceerd. Maar omdat de NEN 7510 geen harde eis (geworden) is die wordt afgedwongen in regelgeving zijn er nog steeds zorgorganisaties die niet volledig compliant zijn met de NEN 7510. En dat hoeft op zichzelf niet iets negatiefs te zijn. Wij horen vaak van onze klanten in de zorgsector dat zij zeker wel in lijn met de NEN 7510 werken, maar dat voor deze organisaties de tevredenheid van cliënten of patiënten van groter belang is dan de eis zelf.

Juist voor die organisaties die klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan, zijn onze oplossingen van grote waarde. Een Single Sign-On oplossing bijvoorbeeld kan medewerkers helpen om altijd en overal snel en direct toegang te hebben tot de juiste gegevens zodat zij zich volledig kunnen concentreren op de zorgverlening. Met onze self service portal kunnen managers via een eenvoudig webformulier rechten aan flexwerkers toekennen voor een vastgestelde termijn. Of kunnen medewerkers zelf extra rechten aanvragen zonder daarvoor eerst contact op te nemen met een manager en/of de helpdesk. Deze manier van werken geeft managers en medewerkers meer vrijheid en dat komt ten goede aan de zorgverlening.

Wachtwoordbeheer voor NEN 7510
Ook onze self service wachtwoord reset oplossing ondersteunt organisaties die bezig zijn met de NEN 7510. Doordat de NEN 7510 een uiterst complex wachtwoord adviseert, zijn bij veel zorginstellingen calls op de helpdesk omtrent wachtwoord gerelateerde problemen veel voorkomend. Om dat op te lossen kan de self service password reset oplossing worden ingezet. Met SSRPM kunnen medewerkers na het beantwoorden van een aantal persoonlijke vragen hun eigen wachtwoord resetten zonder tussenkomst van de helpdesk.

Ten aanzien van wachtwoorden is de ideale situatie natuurlijk dat de gebruiker zijn eigen wachtwoord niet kent en dat single sign-on in combinatie met gebruikerspas en pincode volstaat om in te loggen. Dat biedt grote meerwaarde voor veel organisaties die volgens de NEN 7510 werken.

Naleving wetgeving HIPAA, SOX, NEN 7510, HKZ

Hoe kunnen IT-managers aantonen dat zij hun IT volledig onder controle hebben? Hebben ex-medewerkers gegarandeerd geen toegang meer tot het netwerk? Is functiescheiding geregeld? Kan een medewerker facturen goedkeuren en ook uitbetalen? Is het mogelijk direct en altijd aan te tonen wie wanneer voor welke medewerker een wijziging heeft doorgevoerd? De Identity and Access Management oplossingen van Tools4ever bieden extra ondersteuning bij het naleven van wet- en regelgeving op het gebied van HIPAA, SOX, NEN 7510, HKZ, etc.

Lees meer

Categorieën

Single Sign On, Password Reset

audit, compliance, sox, hipaa, wetgeving, regelgeving, corporate governance, nen 7510, hkz, compliance management

NEN 7510 en Identity and Access Management

Tools4ever heeft als leverancier van Identity and Access Managementoplossingen jarenlange ervaring in de zorgmarkt ten aanzien van het optimaliseren van beheerprocessen en het verbeteren van de informatiebeveiliging. De implementaties van Tools4ever hebben onder meer tot doel om eenvoudig te voldoen aan de eisen die gesteld worden in de NEN 7510.

Lees meer

audit, compliance, sox, hipaa, wetgeving, regelgeving, corporate governance, nen 7510, hkz, compliance management

Single Sign-On in combinatie met virtual desktop (VDI): ingelogde sessie meenemen

De Follow Me functionaliteit van onze Single Sign On oplossing is een alternatief voor Fast User Switching en werkt alleen in combinatie met gevirtualiseerde desktops (Microsoft RDS, VMware View en Citrix XenApp/XenDesktop) of Terminal Services. De gebruiker start met het inloggen op het netwerk en het opstarten van de benodigde applicaties (E-SSOM zorgt voor automatic login). Als deze gebruiker van werkplek wisselt dan heeft hij de mogelijkheid om de ingelogde virtual desktop 'mee te nemen' naar een andere werkplek. De gebruiker kan binnen 8 seconden re-connect worden met de al eerder gestarte desktop met de openstaande applicaties.

Lees meer

Scope van permissies: the next big audit thing?

In de 10 jaar dat ik werkzaam ben in het vakgebied van Identity & Access Management heb ik de vraagstelling vanuit onze klanten en prospects aanzienlijk zien veranderen. In 2009 was het nog heel gebruikelijk om de user accounts handmatig aan te maken in de Active Directory en dan het liefst middels Copy-User van een bestaande gebruiker die ongeveer hetzelfde werk doet als de nieuwe gebruiker. Gelukkig zijn sinds die tijd de nadelen en mogelijke gevolgen van deze werkwijze steeds meer inzichtelijk geworden voor organisaties.

Lees meer

Categorieën

Single Sign On, Password Reset

scope, permissies, audits, AVG, GDPR, autorisaties, toegang, rollen, applicaties, privacygevoelige informatie