Tools4ever introduceert IDaaS cloudoplossing HelloID

HelloID in combinatie met E-SSOM bieden 100% Single Single-On

Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (IGA), introduceert een Identity-as-a-Service (IDaaS) cloudoplossing genaamd HelloID. Met HelloID hebben eindgebruikers ook buiten het bedrijfsnetwerk de Single Sign-On (SSO) ervaring. Door maar één keer in te loggen hebben eindgebruikers eenvoudig toegang tot cloudapplicaties op hun smartphone, tablet en/of laptop. Tools4ever bood dezelfde SSO-functionaliteit al op het interne bedrijfsnetwerk met het product E-SSOM. Dankzij de komst van HelloID kunnen gebruikers nu ook buiten het bedrijfsnetwerk van een organisatie snel en eenvoudig inloggen met het door hen gekozen device.

HelloID kan op verschillende manieren aan de eindgebruiker worden aangeboden, te weten via het HelloID portaal van Tools4ever of naadloos geïntegreerd in een portaal of extranet van de organisatie. Eenmaal ingelogd op het portaal vindt de eindgebruiker hier een overzicht van alle cloudapplicaties die de eindgebruiker mag benaderen. De eindgebruiker hoeft bij het openen van deze applicaties niet nogmaals in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Daarentegen kan hij direct aan de slag en daardoor is de eindgebruiker productiever.

“De grootste frustratie van eindgebruikers is dat zij veelvuldig een wachtwoord en gebruikersnaam moeten invullen om in te loggen om de diverse applicaties die zij dagelijks gebruiken”, aldus Jacques Vriens, algemeen directeur van Tools4ever. “En dit leidt vaak tot security-issues omdat medewerkers wachtwoorden gaan opschrijven. Tools4ever biedt met Enterprise Single Sign On Manager (E-SSOM) al jaren een oplossing waarmee de vele wachtwoorden van eindgebruiker terug worden gebracht naar één enkel wachtwoord. Met HelloID kan hetzelfde worden gerealiseerd voor alle cloud-applicaties, eventueel ook voor niet-zakelijke applicaties, zoals Facebook en Twitter.”

Tools4ever biedt met HelloID een groot aantal vooraf ontwikkelde koppelingen met cloudapplicaties, waaronder Salesforce, Google Apps en Office365. Systeembeheerders kunnen daarnaast zelf zeer eenvoudig applicaties toevoegen aan het portaal. HelloID heeft daarvoor een breed scala van interfaces om de authenticatie uit te voeren tegen een externe directory services, zoals SAML, LDAP, AD, SQL database, etc.

Meer informatie over HelloID en alle functionaliteiten.