}

Systeembeheerder in het zonnetje op 25 juli

Op 25 juli 2014 is het System Administrator Appreciation Day 2014. Weinig collega’s staan er bij stil dat dit de dag is dat ze jou als systeembeheerder in het zonnetje mogen zetten door bijvoorbeeld een extra kopje koffie te brengen of door iets lekkers bij de koffie te regelen. Gelukkig hebben wij daar wel aan gedacht.

Wat drink jij om de dag door te komen? Heb je koffie nodig om wakker te blijven of drink je liever cola? En na een dag werken in de koude serverruimte, een biertje of liever iets anders?

Deel jouw koffie-, thee- of frismoment met ons en wij zorgen dat jij en jouw collega’s er iets lekkers bij krijgen op System Administrator Appreciation Day.

Wie: Systeembeheerders
Wanneer: 10 juli – 23 juli
Waar: Twitter (@Tools4everNL)

Wat moet je doen?

Volg de onderstaande stappen en maak kans om op 25 juli in het zonnetje gezet te worden:

  1. Volg @Tools4everNL op Twitter
  2. Maak een foto van jouw koffie-, thee- of frismoment
  3. Post op Twitter

Deel de foto en vermeld @Tools4everNL #sysadminday

  1. Win: maak kans op iets lekkers bij de koffie voor jou en jouw collega’s!

Hierbij alvast onze inzending:
koffie bij tools4ever
We zijn benieuwd naar jullie inzendingen!
Winnaars worden bekend gemaakt op 24 juli en verrast op 25 juli.

Bekijk de spelregels.

Wie is het? Telefonisch identificeren van inbound bellers

Voor het overgrote deel van de inbound telefonische contacten met de IT helpdesk is identificatie van de klant vereist. Dat geldt zeker voor de IT-helpdesk van organisaties. Want men wil daar zeker weten dat de beller degene is die hij/zij claimt te zijn, alvorens bijvoorbeeld rechten tot applicaties worden verleend. Maar hoe bepaalt de helpdeskmedewerker de identiteit van de eindgebruiker?

Lees meer

Categorieën

General

helpdesk, inbound, klantidentificatie, support desk, telefonie, verificatie

Introduceer sterke wachtwoorden in 3 eenvoudige stappen

Steeds meer organisaties willen complexe wachtwoorden invoeren. Maar de introductie van sterke wachtwoorden die regelmatig dienen te veranderen is niet gemakkelijk en kan tot veel weerstand leiden van de eindgebruikers. Of het resulteert in onnodige telefoontjes naar de helpdesk. Hier zijn drie eenvoudige oplossingen waarmee u eenvoudig complexe wachtwoorden in uw organisatie kunt introduceren.

Lees meer

Categorieën

General

complexe wachtwoorden, e-ssom, single sign on, password reset, sterke wachtwoorden, wachtwoordsynchronisatie

Single Sign On en wachtwoordsynchronisatie: een krachtige combinatie

Oplossingen voor wachtwoordsynchronisatie zijn van groot nut voor het vergroten van de efficiëntie en het reduceren van kosten. Oplossingen zoals Password Sychronisation Manager (PSM) van Tools4ever zorgen ervoor dat eindgebruikers - na het wijzigen van hun wachtwoord - direct aan kunnen melden op alle benodigde systemen en toepassingen op basis van hetzelfde wachtwoord. PSM zorgt er immers voor dat wachtwoorden in meerdere systemen synchroon zijn. Hierdoor wordt de productiviteit van eindgebruikers vergroot en blijft het aantal wachtwoordgerelateerde telefoontjes naar de helpdesk tot een minimum beperkt. Maar is het eigenlijk mogelijk om de efficiëntie en productiviteit van het personeel nog verder te verbeteren?

Lees meer

Categorieën

General

e-ssom, single sign on, password, sso, synchronisatie, wachtwoord

What's in a password?

Zou je me geloven als ik zou beweren dat tegenwoordig minder dan 1% van alle wachtwoorden die in gebruik zijn werkelijk willekeurige wachtwoorden zijn? Dit is helaas waar. Een recent onderzoek laat zien dat minder dan 1% van wachtwoorden die op dit moment in gebruik zijn willekeurig of aselect zijn. In feite laat dit onderzoek zien hoe mensen hun wachtwoorden samenstellen.

Lees meer

access card, authentication, password, security, sso, two-factor, wachtwoord

IAM: Goliath versus David

Eind 2010 gaf Gartner het rapport ‘Magic Quadrant for User Provisioning’ uit. Hierin geeft Gartner haar visie op Identity & Access Management (IAM) voor de komende jaren en de bijbehorende trends. Het Magic Quadrant maakt een splitsing tussen marktleiders, uitdagers, visionairs en kleine spelers. In het betreffende kwadrant staan de markleiders geclusterd op eenzame hoogte. In deze groep bevinden zich onder andere Oracle, IBM, Novell en CA.

Lees meer

Categorieën

General

gartner, iam, ibm, magic quadrant, novell, oracle, rbac