Het vakantieseizoen staat weer voor de deur. Doordat medewerkers vaak veel en complexe wachtwoorden moeten onthouden is er na de vakantie meestal een stijging in het aantal password reset aanvragen voor de helpdesk. Voorkom deze drukte op de helpdesk en frustraties bij medewerkers door het inzetten van password reset software.

24/7 wachtwoord resetten / password reset

Met Self Service Password Reset software (SSRPM) kunnen gebruikers hun eigen wachtwoord 24/7 resetten. Bij het instellen van de software moet de medewerker een aantal stappen doorlopen. Eén van die stappen is het beantwoorden van persoonlijke vragen. Nadat dit is ingesteld is het mogelijk voor de medewerker op elk moment van de dag (dus ook buiten kantooruren ) een wachtwoord reset aan te vragen. De software voegt een knop toe aan het Windows login scherm: “wachtwoord vergeten”.

Een medewerker kan met SSRPM in 3 stappen het wachtwoord resetten

  1. Klik op de "wachtwoord vergeten" button in het Windows login scherm
  2. Beantwoordt een set van vragen
  3. Als alle vragen goed zijn beantwoord kan de gebruiker direct het wachtwoord restten

self service reset wizard stap 1 self service reset wizard stap 2 self service reset wizard stap 3

Na het resetten van het wachtwoord kan de medewerker direct verder werken.

Voordelen SSRPM

De software levert de helpdesk significante tijdswinst op door het elimineren van de meest voorkomende call 'wachtwoord vergeten'. In de praktijk zien we een reducering van 90% in het aantal wachtwoord reset calls naar de helpdesk. Doordat de software 24/7 bereikbaar is kan een medewerker op elk gewenst moment het wachtwoord resetten. De medewerker is niet afhankelijk van de openingstijden van de servicedesk.