De supportafdeling van Tools4ever

De supportafdeling van Tools4ever

Door: Teun Beumer

De regels voor security en compliance zijn steeds strikter. Het betrouwbaar kunnen aantonen van de werkelijke identiteit van een gebruiker is dan ook van steeds groter belang. Identity Governance & Administration software is hiervoor een belangrijke voorwaarde en moet dan ook optimaal functioneren. De supportafdeling van Tools4ever speelt een onmisbare rol in het garanderen hiervan.

Support is verantwoordelijk voor het bieden van professionele en efficiënte technische ondersteuning aan klanten. De afdeling ondersteunt klanten bij vragen, incidenten en veranderingen. Het gaat daarbij zeker niet alleen om het oplossen van ad hoc-problemen, maar ook om het verbeteren van de producten en implementaties daarvan bij klanten. Als supportmedewerker ben je een belangrijke steunpilaar voor klanten, die hen ondersteunt met gedegen advies en support.

Probleemoplossers

De supportafdeling bestaat uit een team van ervaren en gemotiveerde professionals die zorgen voor een snelle en efficiënte oplossing voor technische problemen. Zij werken met moderne technologieën en methoden om ervoor te zorgen dat de ondersteuning snel en efficiënt plaatsvindt. Binnen de afdeling houdt iedere medewerker zich bezig met een of meer disciplines. Vanuit zijn of haar eigen domein ontplooit de professional zich verder. Daardoor is een zeer brede kennis aanwezig op de supportafdeling en borgen we daarnaast de beschikbaarheid van deze kennis.
Onze Software Support Engineer Joel op kantoor

Veelvoudig samenwerken

Supportmedewerker Joel van Ooijen ondersteunt bijvoorbeeld UMRA. Het werk dat hij in deze functie uitvoert is zeer divers. Joel licht toe: ‘UMRA is een van de softwareproducten die wij als Tools4ever aanbieden. Wat mij onder meer zo bevalt aan deze baan, is dat geen dag hetzelfde is. Afhankelijk van de indeling die per week wordt gemaakt, los ik ingeplande meldingen op en sta ik klanten te woord voor het geven van eerste hulp bij problemen.’ Niet alleen met klanten, maar ook binnen Tools4ever vindt veelvuldig samenwerking plaats. Joel: ‘Regelmatig komt het voor dat je moet samenwerken met andere teams binnen de organisatie om de klant de juiste hulp te bieden. Bijvoorbeeld met onze consultants, accountmanagers en developers.’

Geen dag is hetzelfde

Dat geen dag op de supportafdeling hetzelfde is, benadrukt ook Ronald Kamerbeek. Hij is manager van verschillende afdelingen en verantwoordelijk voor de levering van producten in binnen- en buitenland. ‘Geen werkdag is hetzelfde. Mijn werk draait in de kern om het zorgen dat de delivery van Tools4ever goed is, optimaal blijft draaien en meegroeit met de organisatie. Komt iemand een groot probleem tegen met een koppeling, dan zet ik daarin mijn tanden om te zien of en hoe ik kan bijdragen aan de oplossing. Soms komt er een nieuwe pre-release van één van onze applicaties uit. Dan installeer ik die om te zien of alles naar behoren werkt’, legt Ronald uit.

‘De uitdaging ligt vaak op het snijvlak van data, de implementatie en de interpretatie van de klant’, vervolgt Ronald. ‘We hebben cloud software tot onze beschikking, waarmee we de werking monitoren en afwijkingen detecteren in zowel de algemene, totale omgeving als in die van de klant. Dankzij dit systeem leveren we proactief support aan onze klanten. Zo helpen we onze klanten bij de implementatie, planning en benodigde ondersteuning. Die taak is complex, vooral omdat onze software voor klanten doorgaans bedrijfskritisch is.’

Ronald is in het bijzonder te spreken over het complexe werkveld van Tools4ever. ‘Werken in een technisch complexe omgeving spreekt mij enorm aan. Een beetje speuren op internet is niet voldoende om de vragen die wij krijgen op te lossen. Je moet je echt verdiepen in de omgeving, de data en de wensen van de klant. Al die elementen moeten samenkomen in een degelijke software-oplossing, een goed advies, een plezierige samenwerking met collega’s en klanten, én een geslaagde implementatie. Een fikse uitdaging en des te gaver als we hierin slagen.’
Support afdeling Tools4ever

Iedere klant en omgeving is anders

Joel voegt toe: ‘In de eerste plaats is iedere klant en omgeving anders. Dat heeft tot gevolg dat de vragen en problemen die binnenkomen iedere keer verschillen. We helpen klanten bovendien niet alleen met zowel technische als functionele vragen en problemen, maar voeren ook wijzigingen door in de scripting. Zo laten we de systemen op elkaar aansluiten, waardoor ze extra goed functioneren.’

Prettig vindt Joel ook de doorgroeimogelijkheden. Zo biedt Tools4ever meerdere pakketten aan, zoals HelloID, UMRA, IAM en SSRPM. ‘Op dit moment ben ik gespecialiseerd in het ondersteunen van UMRA, maar doorgroeien in andere pakketten is voor mij ook mogelijk. Denk aan ons nieuwste product HelloID. De vraag naar HelloID groeit, wat kansen biedt om mij verder te specialiseren.’

Altijd streven naar beter

Ook de markt voor Identity Governance & Administration is in de afgelopen jaren flink gegroeid, iets wat naar verwachting de komende tijd doorzet. Ook Tools4ever is volop in beweging. Het up-to-date blijven bij de laatste ontwikkelingen rondom de oplossingen van het bedrijf is dan ook van groot belang. Het leveren van de beste service staat altijd centraal.

Ronald: ‘Ik zie het als het ons meest belangrijke project om onze service en delivery te verbeteren, optimaliseren en stroomlijnen. Dat project is nooit afgerond. Alles wat we doen is alleen mogelijk door een sterke samenwerking tussen onze afdelingen zoals sales, development en consultancy, maar zeker ook met onze klanten. We steken veel tijd en energie in deze samenwerkingsverbanden, om deze continu naar een hoger niveau te tillen.’

Persoonlijke ontwikkeling en groei

Persoonlijke ontwikkeling en groei staan bij Tools4ever centraal. Zo zijn er tal van mogelijkheden om bij te dragen aan het succes van het bedrijf en om jezelf verder te ontwikkelen. De supportafdeling biedt bijvoorbeeld trainingen aan om de kennis en vaardigheden van de medewerkers te versterken.

Joel: ‘Dat helpt natuurlijk om het werk zo goed mogelijk uit te voeren. Daarnaast is de onderlinge sfeer bij Tools4ever gemoedelijk en tegelijkertijd professioneel. De lijntjes zijn kort. Iedereen is bereid om elkaar te helpen, zodat we uiteindelijk tot oplossingen komen voor onze klanten en interne projecten soepeler te laten verlopen. Alles wordt geregeld zodat zij optimale werkomstandigheden hebben, zowel op kantoor als thuis.’

Kom je ons versterken?

Tools4ever is een aldoor groeiende organisatie. Daarom zijn we op zoek naar supportmedewerkers en systeembeheerders die graag hun tanden zetten in technische en complexe uitdagingen. Kom jij ons versterken? Solliciteer dan nu naar een functie bij Tools4ever. We horen graag van je!

Klik hier voor onze vacatures

Teun Beumer

Geschreven door:
Teun Beumer

Teun is recruiter bij Tools4ever. Hij legt contact met potentiële nieuwe medewerkers en vertelt graag aan hen hoe leuk het is om bij Tools4ever te werken.

Anderen bekeken ook

Waarom heb je een IAM-oplossing nodig?

Waarom heb je een IAM-oplossing nodig?

29 augustus 2022

Single Sign-On, efficiëntie versus security

Single Sign-On, efficiëntie versus security

10 maart 2020

Drie tips om veilig om te gaan met uw data en applicaties

Drie tips om veilig om te gaan met uw data en applicaties

09 maart 2020