}

Persbericht

User account beheer bij Rabo Vastgoedgroep

Rabo Vastgoedgroep doet user account beheer met Tools4ever

Tools4ever heeft een overeenkomst gesloten met Rabo Vastgoedgroep voor de implementatie van User Management Resource Administrator (UMRA). Met de inzet van de Identity and Access Management software van Tools4ever wil de vastgoedonderneming haar Active Directory op orde brengen en het user account beheer efficiënter maken. Rabo Vastgoedgroep zet diverse modules van UMRA in, te weten UMRA HD (Helpdesk Delegatie), UMRA SRC (koppeling met personeelssysteem ADP Personnelview) en UMRA RBAC. Als gevolg van deze implementaties hoopt Rabo Vastgoedgroep de informatievoorziening in de gehele keten te kunnen verbeteren.

De webformulieren van UMRA vervangen de vele e-mails die de 60 key users versturen naar ICT-dienstverlener Atos wanneer zij een aanvraag met betrekking tot user accounts willen doen. Dat kan bijvoorbeeld zijn het aanvragen met een nieuw account voor een nieuwe medewerker, instellen van groepslidmaatschappen en extra rechten op bepaalde applicaties. Wanneer het geen Active Directory wijziging betreft, schiet UMRA automatisch een ticket in in het ticketsysteem van Atos.

Met UMRA SRC is een koppeling gemaakt met personeelssysteem ADP Personnelview. Door deze koppeling kan UMRA gegevens van medewerkers die in dienst komen automatisch inladen in de webformulieren, waarna de key users slechts nog enkele gegevens moet toevoegen. Daarnaast werkt UMRA dagelijks alle medewerkersgegevens die gewijzigd zijn in het personeelsysteem bij in de Active Directory. Tot slot zet Rabo Vastgoedgroep UMRA Role Based Access Control (RBAC) in om ICT-resources aan medewerkers toe te kennen op basis van hun functie/rol binnen de organisatie.

Elmer Pouw, Service Level Manager bij Rabo Vastgoedgroep, vertelt over de voordelen van deze oplossing: "De informatie van medewerkers in de Active Directory is nu altijd actueel en betrouwbaar. De AD is een belangrijke bron voor het centrale Exchange adresboek, de SharePoint profielen en de Lync contacten. Het is cruciaal voor de organisatie dat deze actuele medewerkersinformatie in de AD staat. Nu wij dat goed voor elkaar hebben beschikken wij vanuit de verschillende systemen altijd over de juiste medewerkersinformatie." En vervolgens vertelt hij ook over de waarde van de software: "De uitgebreide functionaliteit van UMRA was voor ons de belangrijkste reden voor de aanschaf. Nu wij het hebben draaien, blijkt dat wij ook nog eens een besparing tot ongeveer 1 FTE kunnen realiseren."