Webinar Service Automation

Gratis webinar van 1 uur, donderdag 12 januari, start om 10:00

Van (self-)service naar Service Automation

De steeds strengere wet- en regelgeving op het gebied van audits en security vereist dat een organisatie processen omtrent gebruikers- en autorisatiebeheer borgt. En dat niet alleen de toegang tot en het gebruik van IT-middelen inzichtelijk is, maar ook de route via welke deze zijn verkregen. Met User Provisioning kunnen circa 80 procent van deze taken worden geautomatiseerd. Maar niet alles is te automatiseren op basis van een bronsysteem als HR. En wil je alle autorisaties in standaardrollen omvatten dan creëer je net zoveel rollen als medewerkers met een gelijkwaardige beheerslast. 

Self-service zoals aanwezig in een TOPdesk of Ultimo biedt op het oog een gedeeltelijke oplossing, maar eigenlijk enkel uitkomst voor de aanvrager. Achter de schermen is er nog steeds veel handmatig werk nodig (goedkeuring vragen, acties uitvoeren, tickets afhandelen, activiteiten registreren). De medewerkerservaring krijgt wel een kwaliteitsimpuls, maar aan de achterkant komt er nog steeds veel werk bij de IT-afdeling te liggen. Het is niet zonder reden dat veel organisaties nog worstelen met:

  • Grote hoeveelheid helpdesktickets en hoge kosten door handmatige en foutgevoelige verwerking
  • Inefficiënte en trage goedkeuringsprocessen via email en telefoon
  • Trage afhandeling van verzoeken leidend tot een lagere productiviteit
  • Accumulatie van toegangsrechten doordat deze na uitgifte niet meer worden teruggegeven
  • Problemen met compliance doordat toegangsrechten niet goed beheerd worden

Kan dit efficiënter, eenvoudiger en veiliger?

Jazeker! Service Automation omvat een oplossing voor het automatiseren van al die zaken die niet (efficiënt) te automatiseren zijn op basis van een bronsysteem. Of, de overige 20% van de gebruikers- en autorisatiebeheer werkzaamheden. In dit webinar leggen we uit hoe de inzet van Service Automation helpt bij het automatiseren van handmatige helpdesktaken. Hoe het bijdraagt aan een professionelere uitstraling van de IT-afdeling en snellere afhandeling van aanvragen. En hoe accumulatie van rechten wordt voorkomen en processen en vervuiling inzichtelijk worden gemaakt.

Met meer dan 10 miljoen beheerde gebruikersprofielen zijn wij in Nederland dé absolute marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration. Momenteel ondersteunen we organisaties binnen vrijwel elke branche, waaronder onderwijs, gezondheidszorg, overheid, financiële dienstverlening en industrie. In dit webinar demonstreren wij de HelloID software en we leggen uit hoe we andere organisaties ondersteunen met de verschillende vraagstukken.

Foto Arnout van der Vorst

Spreker: Arnout van der Vorst

Arnout van der Vorst is Identity Management Architect bij Tools4ever en heeft meer dan 15 jaar ervaring met Identity & Access Management. In zijn huidige functie is hij verantwoordelijk voor de architectuur, ontwerp en ontwikkeling van zowel onze softwareoplossingen als de IAM oplossingen bij onze klanten.

Inschrijven

Hiernaast kan je jezelf inschrijven voor dit webinar. Eventuele collega’s zijn uiteraard ook van harte welkom, maar dienen zich apart te inschrijven. Elke deelnemer ontvangt een persoonlijke kijklink.

Locatie: online
Datum: donderdag 12 januari 2023
Tijdstip: 10:00 – 11:00
Kosten: geen

Het is ook mogelijk om een individuele sessie in te plannen. Je kan hier je voorkeur opgeven.

Webinar Service Automation

Webinar Service Automation